کد خبر: ۳۳۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 28
ازسوی رئیس انجمن ام اس ایران مطرح شد:
اغلب استان‌های کشور در حال حاضر کلینیک های تخصصی ام اس دارند چون شیوع این بیماری رو به افزایش است و باید نقشه جامع ام اس تدوین شود .

شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن ام اس ایران در چهاردهمین نشست انجمن‌های ام‌اس کشور گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بیمار ام اس در کسر شناسایی شده اند و شیوع این بیماری در افراد زیر ۱۸ سال رو به افزایش است .

به گزارش شفا آنلاین:  دکتر محمد علی صحراییان در این مراسم ضمن اشاره به خدماتی که بیماران ام اس میگیرند بخش اندکی از درمان بیماران ام اس است . این بیماری همه ابعاد زندگی افراد را تحت تاثیر می گذارد متاسفانه بیماران ام اس در سنین جوانان رو به افزایش است .
وی ادامه داد؛ تحریم های ظالمانه مشکلات بیماران ام اس را دو چندان کرده است .
صحراییان با اشاره به اینکه شیوع ام اس در زنان بیش از مردان است افزود:  هزینه های بیماران ام اس بالاست این بیماران در اولویت زدن واکسن هستند چون سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند .
رئیس انجمن ام اس گفت : اغلب استان‌های کشور در حال حاضر کلینیک های تخصصی ام اس دارند چون شیوع این بیماری رو به افزایش است و باید نقشه جامع ام اس تدوین شود .
صحراییان گفت: بیماران ام اس نیازمند هستند در فضایی بالاتر از تخصص ویزیت شوند در حال حاضر ۲۵ فلوشیپ ام اس در کشور داریم که نکته مهم و مثبتی است چون در بسیاری استان‌ها دیگر بیماران ام اس نیاز ندارند به تهران بیایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: