کد خبر: ۳۳۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 27
هیچ‌یک از خانه‌ها و مغازه‌ها در روستای «شانی شینگاپور» هند، درب ندارد؛ زیرا مردم معتقد هستند که خدای زحل از آن‌ها محافظت می‌کند.

شفا آنلاین>گزارش تصویری>«شانی شینگاپور» (Shani Shingnapur)، روستایی در ایالت ماهاراشترا هند با ۴,۰۰۰ نفر جمعیت است که خانه‌های آن هیچ دری ندارد. بر اساس افسانه‌ها، حدود ۳۰۰ سال پیش، تخته‌سنگ سیاه‌رنگی در اثر بارش‌های شدید از طریق «رودخانه پاناسنالا» (Panasnala River) به روستای شانی شینگاپور آورده شد. زمانی که مردم محلی این سنگ را با یک تکه چوب تکان دادند، از آن خون جاری شد.

به گزارش شفا آنلاین:پس از آن «لرد شانی»، خدای زحل، به خواب رئیس دهکده آمد و گفت که تخته‌سنگ سیاه، بت او است. لرد شانی برای اقامت در این محل شرط گذاشت که این بت زیر هیچ سقفی قرار نگیرد تا وی بتواند بدون هرگونه مانعی به روستا نگاه کند و از آن محافظت به عمل آورد. این‌چنین بود که روستاییان تصمیم گرفتند، به‌واسطه اینکه خدای زحل مراقبشان است و از آن‌ها در برابر خطرات دنیای بیرون حفاظت می‌کند، هیچ قفل یا دری روی خانه‌های خود نصب نکنند.

اهالی شانی شینگاپور اعتقاد دارند کسی که از خانه‌ آن‌ها سرقت کند یا کار نادرستی انجام دهد، به هفت سال بدشانسی دچار خواهد شد. طبق باور محلی، قبلا یکی از اهالی روستا سعی کرده بود که دربی چوبی برای ورودی خانه‌اش بگذارد و درست روز بعد، در تصادف رانندگی جان خود را از دست داد.

با وجود فقدان درب ورودی در خانه‌های شانی شینگاپور، هیچ سرقتی در این محل انجام نمی‌شد؛ اما در یک دهه اخیر گزارش‌های معدودی از چندین دزدی وجود داشته است. جالب اینکه اداره پلیس شانی شینگاپور هیچ درب ورودی ندارد. علاوه بر این، «بانک یونایتد کامرشال» (United Commercial Bank) اولین شعبه «بدون قفل» خود در هند را در این روستا افتتاح کرد و برای احترام به اعتقادات روستاییان، ورودی آن را پنل شیشه‌ای با قفل کنترل از راه دور قرار داد.

روستای شانی شینگناپور

خانه بدون در در شانی شینگناپور


بانک در شانی شینگناپور


خانه فاقد در ورودی در شانی شینگناپور


خانه ای در شانی شینگناپور


خانه ای در روستای شانی شینگناپور



فضای داخلی خانه‌ای در شانی شینگناپور


تخته سنگ مقدس در شانی شینگناپور


اهالی روستای شانی شینگناپور


خانه بدون در ورودی در روستای شانی شینگناپور

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: