کد خبر: ۳۳۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 26
نوع غذاهایی که دانش‌آموزان مصرف می‌کنند می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و به سلامت و رشد و نمو مناسب دانش‌آموزان کمک کند.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه مناسب باعث افزایش انرژی و بهبود عملکرد تحصیلی می‌شود. دانش‌آموزانی که رژیم غذایی سالمی دارند، انرژی و تمرکز بیشتری برای یادگیری خواهند داشت.

به گزارش شفا آنلاین:رژیم غذایی سالم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک و دانش‌آموزان را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. بنابراین نوع غذاهایی که دانش‌آموزان مصرف می‌کنند می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و به سلامت و رشد و نمو مناسب دانش‌آموزان کمک کند.یک رژیم غذایی سالم برای دانش‌آموزان باید شامل انواع غذاهای سالم از همه گروه‌های غذایی باشد. این گروه‌های غذایی عبارتند از:
غلات کامل: غلات کامل مانند نان، برنج، غلات صبحانه و پاستا منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها، فیبر و مواد مغذی هستند.
میوه‌ها و سبزیجات: این دسته از مواد غذایی دارای انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند.
پروتئین‌ها: پروتئین‌ها برای رشد و نمو ضروری هستند. منابع خوب پروتئین عبارتند از گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم‌مرغ و حبوبات.
چربی‌های سالم: چربی‌های سالم برای عملکرد مغز و قلب ضروری هستند. منابع خوب چربی‌های سالم عبارتند از روغن زیتون، آجیل و دانه‌ها.
دانش‌آموزان به ۳وعده غذایی اصلی و ۲میان وعده در طول روز نیاز دارند.در وعده صبحانه و ناهار باید صبحانه کامل و مقوی بخورند تا انرژی لازم داشته باشند. وعده شام باید سبک باشد و زودهنگام صرف شود تا خواب راحتی داشته باشند.بین صبحانه و ناهار می‌توان یک میان وعده سبک مانند میوه، سبزیجات یا نان و پنیر برای دانش‌آموز درنظر گرفت. در میان وعده عصر مصرف میوه، سبزیجات یا ماست توصیه می‌شود.

نمونه یک رژیم غذایی سالم
در وعده صبحانه می‌توان از نان تست سبوس‌دار با کره بادام زمینی و میوه، غلات صبحانه با شیر و میوه، یک تخم مرغ و نان تست سبوس‌دار استفاده کرد. برای وعده ناهار سالاد سبزیجات با مرغ یا ماهی، سوپ سبزیجات با نان و ساندویچ نان سبوس‌دار با سینه مرغ، پنیر و سبزیجات هم گزینه‌های خوبی هستند.از میوه، سبزیجات، مغزها و آجیل هم می‌توان برای میان وعده استفاده کرد.در وعده شام، ماهی با برنج، سبزیجات یا مرغ با سیب‌زمینی و سبزیجات یا لوبیا با برنج و سبزیجات را می‌توان گنجاند./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: