کد خبر: ۳۳۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 25
جشنواره لوپبوری هر سال با پذیرایی از هزاران میمون ماکاک در شهر لوپبوری تایلند برپا می‌شود و به جاذبه‌ای گردشگری برای این شهر تبدیل شده است.

شفا آنلاین>گزارش تصویری> شهر باستانی لوپبوری حدودا در ۱۵۰ کیلومتری شمال بانکوک در کشور تایلند قرار گرفته است و به‌دلیل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با هزاران میمون، بین گردشگران شهرت دارد. این منطقه با نام «شهر میمون‌ها» نیز شناخته می‌شود و ماکاک‌ها (نوعی میمون دم‌دراز) از جاذبه‌‌های گردشگری آن به حساب می‌آیند.

به گزارش شفا آنلاین «جشنواره میمون‌ لوپبوری» (Lopburi Monkey Festival) یا «جشنواره بوفه میمون» (Monkey Buffet Festival) یکی از بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین فستیوال‌های تایلند است که در آخرین یکشنبه نوامبر هر سال برگزار می‌شود. این مراسم به پذیرایی از میمون‌های ماکاک‌ اختصاص دارد.

برپایی اولین جشن لوپبوری را می‌توان به تلاش یک تاجر محلی در دهه ۱۹۸۰ مرتبط دانست. او برای قدردانی از میمون‌ها که درآمد گردشگری زیادی را برای شهر به ارمغان آورده بودند، به فکر پذیرایی از آن‌ها با میزی از میوه‌های تازه و غذا افتاد. به‌تدریج این مراسم، باشکوه بیشتری برگزار شد؛ تا جایی که امروزه بیش از ۴,۰۰۰ کیلو خوراکی برای میمون‌ها سرو می‌شود.

امروزه جشنواره لوپبوری در معابد «پرا پرانگ سم یات» (Phra Prang Sam Yot) و «سن پرا کان» (San Phra Kan) با مراسم افتتاحیه، رقص، اجرای موسیقی، مسابقات سرگرم‌کننده و... برپا می‌شود. در این جشن، میمون‌ها به میزی از خوراکی‌های رنگارنگ دعوت هستند که از برنج و میوه‌ تا سبزیجات، سالاد، دسر و نوشیدنی‌ روی آن چیده شده است. پذیرایی از حدود ۴,۰۰۰ میمون گاهی اوقات در ساعات جداگانه‌ای در طول روز صورت می‌گیرد. از نظر فرهنگی، جشن‌های غیرمعنوی می‌تواند برای مردم شهر خوش‌شانسی بیاورد.

اهمیت میمون‌ها در شهر لوپبوری، ریشه‌ در فرهنگ این سرزمین دارد. «رامایانا» (Ramayana) یک منظومه بزرگ حماسی هندی است که در نسخه تایلندی آن، میمون‌های لوپبوری از نوادگان «هانومان» (Hanuman)، خدای میمون‌ها، هستند. طبق این منظومه، خدای میمون‌ها نقش مهمی در کمک به«پرا رام» (Phra Ram)، پادشاه آیوتایا، برای نجات همسرش داشت که ربوده شده بود. پرا رام برای قدردانی از خدای میمون‌ها، شهر لوپبوری را به او اعطا کرد. با گذشت زمان، شهر پر از میمون‌ شد.

میمون ماکاک در جشنواره میمون‌ لوپبوری


پذیرایی از میمون‌ها در معبدی در جشنواره میمون‌ لوپبوری

میوه های یخی در جشنواره میمون‌ لوپبوری


پذیرایی از میمون ها در جشنواره میمون‌ لوپبوری


میمون‌ها مشغول خوردن غذا در جشنواره میمون‌ لوپبوری


میمون مشغول خوردن میوه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


تزیین میوه و سبزی در جشنواره میمون‌ لوپبوری


پذیرایی از میمون‌ها در جشنواره میمون‌ لوپبوری


میز میوه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


تزیین انواع میوه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


گردشگران در جشنواره میمون‌ لوپبوری


ماکاک مشغول خوردن موز در جشنواره میمون‌ لوپبوری


تعداد زیادی میمون روی میز میوه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


ماکاک مشغول خوردن هندوانه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


بالارفتن میمون‌ها از تزیینات میوه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


پذیرایی از میمون ها در معبدی در جشنواره میمون‌ لوپبوری


پذیرایی از میمون ها در جشنواره میمون‌ لوپبوری


میمون‌ها مشغول خوردن نوشیدنی در جشنواره میمون‌ لوپبوری


میمونی در حال خوردن هندوانه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


انواع میوه در جشنواره میمون‌ لوپبوری


میمون ها در جشنواره میمون‌ لوپبوری


حضور گردشگران در جشنواره میمون‌ لوپبوری


جشنواره میمون‌ لوپبوری


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: