کد خبر: ۳۳۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 25
اگر عادت به جویدن آدامس از دوران کودکی تا به امروز در شما باقی مانده، روش تهیه آن را بدانید، دیگر طرفدار این جویدنی نخواهید بود.
شفا آنلاین>عمومی>مبتکر آدامس یک دندانپزشک است. او با استفاده از ماده‌ای جویدنی، آدامس را درست کرد تا پیش از درست کردن دندان کودکان، به آنها از این خوراکی سرگرم‌کننده بدهد. در گذشته، پایه آدامس به‌طور طبیعی و از صمغ (رزین) درخت گرفته می‌شد و با خوراکی‌های شیرین پودری ترکیب می‌شد و طعم خوبی به خود می‌گرفت.

روش تهیه آدامس که شما را از جویدن آن بیزار می‌کند

اکنون در کارخانه‌ها، برای آماده کردن پایه آدامس، از مواد مصنوعی پلاستیک و لاستیک استفاده می‌کنند و دقیقا به همین دلیل است که همیشه به ما گفته می‌شد که آدامس‌ها را قورت ندهید.

وقتی پایه مصنوعی آدامس آماده شد، آن را درون مخلوط‌کن ریخته و با رنگ غذا و طعم‌دهنده آنقدر ترکیب می‌کنند تا مانند سیمان سفت شود. سپس ماده شیرین‌کننده گلوکز و البته نوع دیگری از شیرین‌کننده‌ها به نام «دکستروز» به آدامس اضافه می‌کنند و ترکیب را آنقدر حرارت می‌دهند تا کاملا ذوب شود و حدود ۲۰ دقیقه مواد را هم می‌زنند. در این زمان رشته‌های پلاستیک با رنگ و شیرین‌کننده کاملا ترکیب می‌شوند و سپس ترکیب آماده‌شده را به صورت آدامس‌های رایج که در بازار می‌بینیم قالب زده و بسته‌بندی می‌شوند.

روش تهیه آدامس که شما را از جویدن آن بیزار می‌کند

اگر باز هم می‌خواهید پلاستیک بجوید، بسته‌های مختلف آدامس در بازار وجود دارد که به‌راحتی در دسترس‌تان قرار می‌گیرند./خبر آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: