کد خبر: ۳۳۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 25
استقبال در این دوره نسبت به دوره قبل بیشتر بوده و تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به دوره قبل افزایش ۱۵ درصدی یافته و شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده ۴۰۰۵ نفر است.

شفا آنلاین:سلامت>دکتر علیرضا رحیم‌نیا مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری مطالبی در ارتباط با این انتخابات در فضای مجازی منتشر می شود را عاری از واقعیت  میداند که نظام پرستاری و سایر نهادوابسته پرستاران نسبت به رد صلاحیت گسترده در این انتخابات هشدار داده و حتی طی نامه ای از ریاست جمهوری در این زمینه کمک خواستند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علیرضا رحیم‌نیا مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری مطالبی در ارتباط با این انتخابات در فضای مجازی منتشر می شود را عاری از واقعیت میداند و میگوید : استقبال در این دوره نسبت به دوره قبل بیشتر بوده و تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به دوره قبل افزایش ۱۵ درصدی یافته و شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده ۴۰۰۵ نفر است.

وی با بیان این که صلاحیت تعدادی از نامزدها احراز نشده و تعدادی نیز بعد از ثبت نام از شرکت در انتخابات انصراف داده اند، اظهار داشت: مجموعا صلاحیت ۱۰۵ نفر احراز نشد. از این تعداد ۹۸ نفر به عدم احراز صلاحیت خود اعتراض کردند و اعتراض آنها در هیات مرکزی نظارت مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه این رسیدگی، صلاحیت ۴۵ نفر از ۹۸ نامزد یاد شده پس از بازنگری به تایید رسید.

مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری در حالی رد صلاحیت ها را ناشی از القائات فضای مجازی میداند که پیشتر سازمان نظام پرستاری کشور مراتب شکایت خود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر دخالت این وزارتخانه در ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری را اعلام کرد .نهادی که ربطی به فضای مجازی ندارد و جزو سازمان های رسمی کشور در حوزه پرستاری است.این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراتب شکایت خود به مراجع ذی‌صلاح و نظارتی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل برخی شائبه‌ها پیرامون دخالت این وزارتخانه به عنوان مجری ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری کشور ارائه کرده است. اعتراضات تاجایی پیش رفت که پرستاران در نامه ای به رئیس جمهور خواستار اصلاح رواند تائید صلاحیت ها شدند.

شریفی مقدم چهره سرشناس پرستاری و دبیرکل خانه پرستار هم رد صلاحیت پرستاران را بی سابقه دانست و به سلامت نیوز گفته بود : «به شکل بی سابقه ای شاهد رد صلاحیت های گسترده در سراسر کشور بودیم مثلا درکاشان 10 نفر ،از قم ۸ نفر ، گیلان ۸ نفر ،مازندران ۶ نفر ،از خمین ۶ نفراز سیستان وبلوچستان ۵نفر ،از مشهد ۴ نفر از همدان ،گلستان، فارس، زنجان و کرمان آذربایجان و..بیش از ۵۵ نفر فقط از کاندیدا های ائتلاف پرستاران عدالت خواه صلاحیت شان احراز نشده است.»

رحیم‌نیا اما باز هم تاکید میکند که وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در احراز یا عدم احراز صلاحیت نامزدها نقشی نداشته، بلکه این امر به عهده مراجع ذی‌صلاح پنج گانه در خارج از این وزارتخانه بوده است و سیاست وزارت بهداشت، رعایت بیطرفی و قانونمداری در انتخابات های صنفی از جمله انتخابات نظام پرستاری است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: