کد خبر: ۳۳۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 16
دیروز قیمت طلا و سکه با میانگین کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نوسان داشت. هر چند این کاهش محدود بود اما سکه امامی را در کانال ۲۷ میلیون تومانی قرار داد.

شفا آنلاین>سلامت>روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند کاهشی بسته شد. در ماه‌های گذشته قیمت در این بازار در محدوده‌ای مشخص نوسان داشت و سکه امامی در کانال‌های ۲۷ و ۲۸ میلیون تومانی حبس شده است.

به گزارش شفا آنلاین:دیروز قیمت طلا و سکه با میانگین کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نوسان داشت. هر چند این کاهش محدود بود اما سکه امامی را در کانال ۲۷ میلیون تومانی قرار داد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه را در لحظه گشایش بازار امروز مشاهده می‌کنید.

قیمت طلا و سکه 25 مرداد 1402

کاهش اشتیاق مردم برای سرمایه‌گذاری در طلا

علاوه بر کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار در روز گذشته، همزمان با فعالیت بازار تهران، انس جهانی طلا نیز به کف کانال ۱۹۰۰ دلاری نزدیک شده بود و کاهش قیمت داشت. برخی معامله‌گران روند کاهشی قیمت سکه را متاثر از افت ارزش طلای جهانی نیز عنوان کرده‌اند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش اشتیاق مردم به سرمایه‌گذرای در طلا و سکه روند رکودی را در بازار مذکور رقم زده است. به اعتقاد آنها افراد تمایل دارند برای کسب سود بیشتر، از سایر بازارهای سرمایه خارج شوند و به سمت خرید خودرو بروند.

به اعتقاد کارشناسان بازارهای مالی سرمایه‌گذاری در طلا و سکه باید بلندمدت و حداقل ۵ ساله باشد تا افراد بتوانند تورم موجود در نقدینگی دارایی‌شان را کنترل کنند.

سکه امامی ۲۷ میلیونی شد

دیروز ۲۴ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۱۴۱ هزار تومانی به کانال ۲۷ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۹۵۳ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۷۹ هزار تومانی داشت. این قطعه نیز با رقم ۲۵ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌‌سکه کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع ‌سکه نیز با افت ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. روز قبل سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش حباب سکه بهار در کاهش قیمت

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلا با کاهش ۱۴ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با سه هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و ۳۱۸ هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۸۷ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه بهار با ۱۸ هزار تومان افزایش راه خود را از روند کاهشی سایر قطعات سکه جدا کرد. حباب سکه امامی ۳۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۶ هزار تومان، ربع‌‌ سکه ۷۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۷ هزار تومان افت داشت. گفتنی است در حال حاضر انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۰۶ دلار معامله می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: