کد خبر: ۳۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023June 25
این کارشناس روسی گفته بود: اگر پریگوژین رئیس واگنر باقی بماند، شورش به سرعت رخ خواهد داد!

شفا آنلاین>سلامت>ایگور گیرکین، افسر امنیتی سابق و وبلاگ‌نویس، کمتر از یک ماه پیش درباره شورش و کودتای واگنر هشدار داده بود.

به گزارش شفا آنلاین:این کارشناس روسی گفته بود: اگر پریگوژین رئیس واگنر باقی بماند، شورش به سرعت رخ خواهد داد!

طبق این تحلیل ولادیمیر پوتین با تهدید فزاینده کودتا از سوی واگنر و شورش های ضد کرملین در مناطق مرزی روسیه مواجه است.

ایگور استرلکوف، تحلیلگر جنگ، وزیر دفاع سابق جمهوری خلق دونتسک، ادعا کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، با افراد ناشناس در حلقه پوتین در تلاش برای برکناری دیکتاتور عمل می کند.

استرلکوف پیش تر گفت که ارتش واگنر در حال خروج از منطقه جنگی اطراف شهر باخموت اوکراین است، مزدوران می توانند به عنوان عضله نظامی برای برکناری پوتین استفاده شوند.

در همین حال، عباس گالیاموف، نویسنده سابق سخنرانی پوتین، انقلابی را نه از مسکو، بلکه در لبه امپراتوری گسترده پوتین در مناطق هم مرز با اوکراین که به دست گروه‌های ضد کرملین می‌افتد، پیش‌بینی کرد.

استرلکوف که دارای ۸۰۰۰۰۰ فالوور تلگرام از جمله بسیاری از سربازان رده متوسط ​​روسی است، گفت: «تا اواخر تابستان ممکن است وضعیت سیاسی داخلی در کشور غیرقابل تشخیص تغییر کند».

او گفت: «پریگوژین به بخشی از نخبگان نظامی و دولتی اعلام جنگ کرده است. او به طور طبیعی تنها نیست. استرلوف با اشاره به وجود هزاران مزدور واگنر گفت: اگر او تنها بود، حذف می شد.

استرلکوف، سرهنگ سابق FSB که نقش کلیدی در تصرف کریمه و بخشی از دونباس در سال ۲۰۱۴ توسط روسیه داشت، گفت: «طبیعاً او [نزدیک به حلقه پوتین] بسیار قوی دارد.

استرلکوف ادامه داد: او یکی از اعضای مافیای حاکم، یکی از گروه های آن است. و اکنون ما مشاهده می کنیم که چگونه یکی از گروه ها در حال شکستن وضعیت فعلی است. ما شاهد اعلام تلاش برای کودتا هستیم... نمی‌دانم بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد. واگنر عجله دارد تا افرادش را به پایگاه‌ها برگرداند. و پایگاه های آن در سراسر روسیه اروپایی پراکنده است. این به من امکان می دهد نتیجه بگیرم که آشفتگی اجتماعی [پیش از انقلاب] [علیه پوتین] آغاز شده است.

عباس گالیاموف نیز گفت: وقایع اخیر در منطقه بلگورود - در درجه اول ناکارآمدی که توسط نیروهای امنیتی داخلی نشان داده شد.  بلگورود، ورونژ، بریانسک و سایر مناطق واقع در امتداد مرز اکنون به احتمال زیاد مخالف پوتین هستند. "من فکر می کنم که ساکنان منطقه بلگورود اکنون این احساس را دارند که مسکو آنها را به ماجراجویی تحریک کرده و آنها را به دست سرنوشت سپرده است.

سپاه داوطلب روسیه (RVC) و لژیون آزادی روسیه، مسلح به وسایل نقلیه زرهی، اسلحه های سبک و یک جفت تانک، از منطقه خارکف اوکراین از مرز عبور کردند و یک رشته شهرک شهری را تصرف کردند و تقریباً 3-5 مایل از خاک روسیه را اشغال کردند. آنها بعداً یک حمله پهپادی به ساختمان‌های FSB و وزارت کشور در شهر بلگورود انجام دادند که ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه را بر آن داشت تا دستور تخلیه ۹ شهر روسیه را صادر کند و کرملین به «علت جدی برای نگرانی» اعتراف کند.

گالیاموف - یک وفادار به پوتین که به دشمن تبدیل شده است، گفت: "من فکر می کنم که ساکنان محلی مقاومت خاصی در برابر واحدهای در حال پیشروی RDK نشان نخواهند داد.

او پیش‌بینی کرد: «هنوز از این که بگویم RDK به مسکو حمله خواهد کرد، فاصله دارم، اما بدیهی است که [این] سناریو... به یک بحران سیاسی گسترده در روسیه منجر خواهد شد. وضعیت ممکن است به گونه ای پیش برود که حتی لازم نباشد کرملین با یک طوفان دچار تحول شود. خود پوتین که کاملا روحیه خود را از دست داده است، قدرت را به یک جانشین واگذار خواهد کرد. من قصد ندارم این سناریو را به عنوان جریان اصلی اعلام کنم، اما اکنون نیز آن را به طور کامل رد نمی کنم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: