کد خبر: ۳۲۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۲ - 2023June 23
صبح امروز یک دستگاه تریلر از سمت گچساران به یاسوج حدفاصل پلیس راه یاسوج ـ شیراز به سمت منطقه اکبرآباد ترمز برید و تعدادی از وانت‌بارهای دوره‌گرد، خودروهای پارک شده و عابرین پیاده را زیر گرفت.

شفا آنلاین>سلامت>در پی تصادف یک دستگاه تریلر‌ در حد فاصل پلیس راه یاسوج ـ شیراز به سمت منطقه اکبرآباد، طبق اعلام اورژانس تاکنون ۲۲ نفر مصدو‌م و ۶ نفر کشته‌ شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین: صبح امروز یک دستگاه تریلر از سمت گچساران به یاسوج حدفاصل  پلیس راه یاسوج ـ شیراز به سمت منطقه اکبرآباد  ترمز برید و تعدادی از وانت‌بارهای دوره‌گرد، خودروهای پارک شده و عابرین پیاده را زیر گرفت.

اسامی مصدومین حادثه تصادف زنجیره‌ای یاسوج

1_ زینب رضایی
2_آتنا گودرزی
3_ نوید رضایی
4_ سارا گودرزی
5_ بهرام طاهری
6_ امیر حسین کشتکار
7_ صدف گودرزی
8_ زینب اذر پیرا
9_مجید جعفریان
10_علی شفیعی

11_ عابد فرضی
12_نورالدین افشون اصل
13_ محمد عطایی
14_ کبری ارمان
15_ جواد گودرزی
16_ کوروش زمانی
17_ مهرشاد بشارتی فرد
18_ صادق نظری
19_رعنا پیردل
20_خلیفه مهدوی
21_گلسا گودرزی
22_حجت جهانبازی
23_طوبی روحانی

تعدادی از مصدومان به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

دستور دادستانی برای بررسی علت حادثه تصادف

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص تصادف در مسیر پلیس راه یاسوج به شیراز اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه تصادف با دستور قضایی، بازپرس ویژه و یکی از معاونین داستان در صحنه وقوع تصادف حاضر و ضمن هماهنگی با ضابطین و عوامل امدادی حاضر در صحنه، دستورات ویژه‌ای در خصوص بررسی علل و علت شناسی عامل و عوامل مقصر حادثه صادر شد.

وی افزود تعدادی از این خودرو‌ها در مسیر در حال حرکت بوده و یا اینکه کنار جاده در مسیر پلیس را توقف کرده بودند. 

حسینی گفت: از تعداد مصدومان و کشته شدگان آمار دقیقی تاکنون به دست نیامده است و با حضور به موقع عوامل امدادی اورژانس و هلال احمر مصدومین بلافاصله به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان اظهار کرد: به منظور هماهنگی بیشتر بین عوامل اجرایی در صحنه معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار شهرستان بود و نیز در صحنه حضور دارند.

28 کشته و مصدوم در حادثه تصادف تریلی

محمد‌امین نیکویی مدیر داخلی بیمارستان شهید جلیل یاسوج در گفت‌وگو با تسنیم آمار نهایی کشته‌ و مصدومان تصادف زنجیره‌ای امروز یاسوج را اعلام کرد و گفت: در این تصادف 28 نفر کشته و زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه در این تصادف 6 نفر کشته و 22 نفر مصدوم شدند، افزود: 5 نفر از فوتی‌ها در دم جان باخته بودند و یک نفر نیز در بیمارستان فوت کرد.

نیکویی با اشاره به اینکه وضعیت 4 نفر از مصدومان وخیم است، ادامه داد: برخی از مصدومان شرایط خوبی دارند و به احتمال زیاد امروز ترخیص می‌شوند.

زینب رضایی، آتنا گودرزی، نوید رضایی، سارا گودرزی، بهرام طاهری، امیر حسین کشتکار، صدف گودرزی، زینب اذر پیرا، مجید جعفریان.

جاودان سیرت افزود: اسامی دیگر مصدومان این حادثه تا دقایقی دیگر اعلام می‌شود.

آمار مصدومان ‌به 27 نفر رسید‌

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار تلفات تصادف پلیس راه یاسوج ـ شیراز به 6 نفر رسید و 27 نفر زخمی نیز به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شده است.

به گفته جهانبخش وحدت نژاد 7 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به صحنه تصادف اعزام شده است.

افزایش مصدومان به 25 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از افزایش شمار فوتی‌ها و مصدومان تصادف زنجیره‌ای در یاسوج خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌ها به 6 نفر و تعداد مصدومین به بیش از 25 نفر رسیده است.

سعید جاودان‌سیرت این را هم گفت که متاسفامه آمار مصدومین در حال افزایش است.

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج نیز در این زمینه گفت که با تماس مردمی مبنی بر وقوع یک تصادف در پلیس راه یاسوج شیراز در جاده سرابتاوه، تیم‌های امداد و نجات آتش نشانی شهرداری یاسوج همراه با 4 خودرو علیرغم ترافیک شدید در جاده، در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

محمد رستمی افزود: به محض رسیدن تیم‌های امداد و نجات با یک صحنه وحشتناک برخورد کردیم که حکایت از انحراف یک تریلی حامل میل گرد به یاسوج، که با برخورد و زیر گرفتن  خودروهای در مسیر ،قطع برق فشار قوی و همچنین زیر گرفتن دستفروشان منجر به ایجاد خسارات فراوانی جانی شده است.

وی عنوان کرد: خودروهای زیادی در این حادثه دچار آسیب شده‌اند که عمده این خودرو ها به شدت خسارت دیده و سرنشینان آن ها کشته و مجروح شده بودند که با تلاش تیم‌های امداد و نجات افراد از خودروها بیرون کشیده شدند و تحویل مراکز درمانی و مراجع قانونی شدند .

رستمی در خصوص آمار کشته و مجروح شدگان گفت: آمار دقیقی در دست نیست با توجه به اینکه تمامی دستگاه‌های امداد و نجات از اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در عملیات شرکت کرده بودند آمار دقیق نیست اما تیم امداد و نجات آتش نشانی شش نفر از کشته شده‌ها را به بیرون از خودروها هدایت کرد و مجروحین را جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل اورژانس دادند.

تصادف تریلی با 25 خودرو

‌سرهنگ دانایار فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصادف تریلی با 25 خودرو در جاده یاسوج به شیراز گفت: هنوز تعداد کشته و زخمی‌ها به صورت دقیق مشخص نیست.

وحدت‌نژاد رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: در پی این حادثه تاکنون 24 نفر مصدوم و 4 نفر فوت شده‌اند‌ ولی احتمالا فوتی‌ها بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه در این حادثه ‌تریلی ترمز بریده به خودروهای ‌پژو 405، پیکان، تیبا، تیبا، وانت پیکان، پراید و پژو برخورده است، افزود: این حادثه در ساعت 10:50 به علت اختلال در سیستم ترمز تریلی حامل تیرآهن در محل ‌پلیس راه یاسوج ـ شیراز رخ داد که تاکنون 24 نفر مصدوم شده اند.

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد از از اعزام 20 مصدوم این حادثه به بیمارستان‌های یاسوج خبر داد و تصریح کرد: در پی اعلام این گزارش این تصادبه مرکز اورژانس، بلافاصله ‌9 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: