کد خبر: ۳۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 03
در این خصوص نامه ای به آقای القاصی دادستان تهران ارسال کردیم و در این نامه به دادستان تهران توضیح دادیم که بیمارستان حضرت مهدی(عج) پیشرفته ترین سیستم اطفاء و اعلام حریق را دارد
شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص ایمن سازی بیمارستان های حضرت مهدی(عج) و امام خمینی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفا آنلاین:در لیستی که از سوی دادستانی تهران درخصوص ساختمان های ناایمن در شهر تهران ارائه شده بود اسامی تعدادی از بیمارستان های تهران از جمله بیمارستان حضرت مهدی (عج) و بیمارستان امام خمینی نیز در این لیست اعلام شده بود.

در همین راستا نیز رئیس کل دادگستری استان تهران اخیرا مکاتبه ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته و اعلام کرده است در راستای پیگیری گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وضعیت ساختمان‌های ناایمن، این موضوع مهم در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران قرار گرفته و ساختمان مربوط به بیمارستان جدیدالاحداث ۱۰۰۰ تختخوابی از مجموعه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز جزء این ساختمان‌ها قرار داشته است.

به گفته وی تاکنون دستگاه‌های متولی در رفع نواقص و پیگیری مشکلات اعلام شده اقدامات مناسبی را برای خدمت رسانی به مردم و حسن انجام وظایف خود داشته‌اند و ضمن پیگیری موضوعات، گزارش اقدامات خود را به  شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران ارائه کرده‌اند.

در همین رابطه حسین قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران  درباره عدم ایمنی بیمارستان حضرت مهدی(عج) گفت: در این خصوص نامه ای به آقای القاصی دادستان تهران ارسال کردیم و در این نامه به دادستان تهران توضیح دادیم که بیمارستان حضرت مهدی(عج) پیشرفته ترین سیستم اطفاء و اعلام حریق را دارد.

وی ادامه داد: مراحل اداری گرفتن مجوز از شهرداری طولانی است و هنوز نامه های لازم برای ما نیامده است و در نامه به دادستان اشاره کرده ایم که تاییدات اولیه و ثانویه انجام شده است اما تایید نهایی برای ما نیامده است که البته این مربوط به این است که ما از بروکراسی عقب هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیمارستان امام خمینی گفت: باید اصلاحاتی در بیمارستان امام خمینی انجام شود که بعد از انتقال برخی از بخش ها این اصلاحات انجام می شود. البته این را باید بگوییم که ما هیچ کاهش تختی در بیمارستان امام خمینی نخواهیم داشت.

قناعتی تصریح کرد: با بیان اینکه ما در حال افزایش تخت های بیمارستانی هستیم، ادامه داد: اما مجبور هستیم برخی از بخش ها را برای تعمیرات، تخلیه و اصلاحات  را انجام دهیم و بعد از آن مجدد آن بخش ها را فعال کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: