کد خبر: ۳۲۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 02
قهوه یک نوشیدنی پرمصرف است و پژوهشگران در بررسی فواید سلامتی به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به چندین بیماری پس از مصرف سه تا چهار فنجان قهوه در روز، کاهش می ‌یابد.
شفا آنلاین>سلامت>طبق یافته های یک مطالعه کوهورت آینده نگر توسط محققان آمریکایی، مصرف بیشتر قهوه می تواند یک مداخله غذایی برای محافظت در برابر ایجاد آسیب حاد کلیه (AKI) باشد. 


به گزارش شفا آنلاین:قهوه یک نوشیدنی پرمصرف است و پژوهشگران در بررسی فواید سلامتی به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به چندین بیماری پس از مصرف سه تا چهار فنجان قهوه در روز، کاهش می ‌یابد.

علاوه بر این، یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که مصرف بیش از ۳ فنجان قهوه در روز با ۲۱ درصد خطر کمتر بستری شدن در بیمارستان برای بیماری های مرتبط با کبد همراه است.

همچنین مطالعات نشان داده اند که مصرف بیشتر قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است که پیش زمینه مهمی برای بیماری مزمن کلیوی است.به گزارش سیناپرس، با این وجود، ارتباط مصرف یا عدم مصرف قهوه با کاهش خطر آسیب حاد کلیه در حال حاضر نامشخص است و این مساله موضوع مطالعه حاضر بود. 
تیمی از پژوهشگران آمریکایی ارتباط مصرف قهوه را با آسیب حاد کلیه بررسی کردند که در این نظرسنجی میزان مصرف قهوه از کمتر از یک فنجان تا بیش از سه فنجان در روز تنظیم شد.

سایر داده‌ های شرکت‌ کنندگان نیز جمع ‌آوری ‌شد که شامل اطلاعات آماری، بیماری‌ های جانبی از جمله دیابت، مصرف الکل و وضعیت سیگار کشیدن بود. نسبت ‌های خطر بر اساس مقایسه افراد با کسانی که قهوه مصرف نمی کردند و مدل‌ هایی که به طور کامل برای متغیرهایی مانند بیماری‌ های جانبی، سن، جنسیت و غیره تنظیم شده‌ بودند، محاسبه شد.
در مجموع ۱۴۲۰۷ فرد با میانگین سنی ۵۴.۲ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. به طور کلی، ۲۷ درصد گزارش کردند که هرگز قهوه ننوشیده اند، ۲۳ درصد ۲ تا ۳ فنجان در روز و ۱۷ درصد گزارش کردند که بیش از ۳ فنجان در روز قهوه می نوشند.
به گزارش سیناپرس، هنگامی که محققان سطح نوشیدن قهوه را با افرادی که هرگز قهوه ننوشیده بودند مقایسه کردند، دریافتند که مصرف ۲ تا ۳ فنجان در روز با ۱۷ درصد خطر کمتر ابتلا به آسیب حاد کلیه مرتبط بوده و ۱۲ درصد کاهش خطر برای کسانی که بیش از ۳ فنجان در روز می نوشند را به ارمغان دارد.

گفتنی است که پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر قهوه با کاهش خطر ابتلا به آسیب حاد کلیه مرتبط است و خواستار مطالعات بیشتری برای بررسی اثرات مصرف قهوه بر پرفیوژن کلیه در افرادی با اختلال عملکرد کلیه شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: