کد خبر: ۳۲۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 28
متخصصان هنوز نمی دانند که چه عامل یا عواملی منجر به بروز این عارضه شده یا اینکه چرا فقط برخی از افراد به آن مبتلا می‌شوند. همچنین تشخیص این عارضه به بهترین شکل نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام است
شفا آنلاین>سلامت>داده‌های یک مطالعه جدید که روی تقریبا ۱۰ هزار آمریکایی انجام شده، نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از افراد پس از ابتلا به امیکرون به کووید طولانی دچار می‌شوند.

 به گزارش شفا آنلاین: به دنبال همه‌گیری کووید ۱۹ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به کووید طولانی مبتلا شده‌اند و علائم متفاوتی از جمله خستگی و مه مغزی را گزارش کرده‌اند.

متخصصان هنوز نمی دانند که چه عامل یا عواملی منجر به بروز این عارضه شده یا اینکه چرا فقط برخی از افراد به آن مبتلا می‌شوند. همچنین تشخیص این عارضه به بهترین شکل نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

مطالعه جدیدی که روز پنجشنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، شامل بیش از ۸۶۰۰ بزرگسالی است که در مقاطع مختلف از همه‌گیری به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و آنها را با ۱۱۰۰ نفر دیگر که به این بیماری مبتلا نشده بودند، مقایسه می‌کند.

بر اساس برخی برآوردها، تقریباً از هر سه بیمار مبتلا به کووید۱۹، یک نفر کووید طولانی را تجربه کرده است. با این حال داده‌های این مطالعه نشان داد که تنها حدود ۱۰ درصد از مبتلایان به کووید۱۹ علائم طولانی مدت این بیماری را پس از شش ماه تجربه کردند.

این مطالعه جدید همچنین چندین علامت برای کوویدطولانی در نظر می‌گیرد که عبارتند از: خستگی، مه مغزی، سرگیجه، علائم گوارشی، تپش قلب، مشکلات جنسی، از دست دادن بویایی یا چشایی، تشنگی، سرفه مزمن، درد قفسه سینه، بدتر شدن علائم پس از انجام فعالیت‌ها و حرکات غیر طبیعی.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: