کد خبر: ۳۲۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 27
اقتصاد و وضعیت معیشت مردم در شرایط بحرانی قرار گرفته است و حل مشکلات اقتصادی باید در اولویت اول قرار بگیرد.
شفا آنلاین>سلامت> اقتصاد و وضعیت معیشت مردم در شرایط بحرانی قرار گرفته است و حل مشکلات اقتصادی باید در اولویت اول قرار بگیرد. اقتصاد ملی باید با سیاستگذاری درست در مسیر منافع ملی مردم قرار بگیرد و موجبات رشد را فراهم کند. چرا بعد از مدت‌ها حکمرانی به شرایط فعلی رسیده‌ایم و منجر به زندگی نابسامان مردم شده است.

 واقعیت انکارناپذیری است، تمام نهادی دولتی و به خصوص قوه مجریه و مقننه کارهایی را که باید انجام می‌دادند را ندادند و دقیقا رو به سیاست‌هایی آوردند، که ثمره آن را امروز می‌بینیم و این امر مهم بر هیچکس پوشیده نیست و امروز یک معجزه تمام عیار می‌تواند اقتصاد ملی کشور را از سیاه چاله خارج کند. دوره آزمون و خطا گذشته است و پارلمان و دولت باید در شرایط حساس کنونی از خیلی کارها پرهیز کنند و کار درست را انتخاب و به سرانجام برسانند. دوره وعده دادن تمام شده است.

مردم باید عملا برنامه‌های حکومت را که به زندگی نابسامان آنان پایان دهد ببینند و در زندگی خویش عملا احساس کنند. در شرایط فعلی، کشور اگر حکومت راه درست را انتخاب کند، بازگشت وضعیت کشور به شرایط مطلوب زمان بر و طولانی خواهد بود و از سوی دیگر فشارهای همه جانبه بر روی مردم فراوان است لذا در گام نخست باید در حل مسائل اجتماعی اقدامات عملی صورت پذیرد و مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و در راستای نظر اکثریت مردم گام بردارند تا منجر به رضایتمندی مردم شود.

باید از سیاست هدایت مردم دست کشید و وظیفه اصلی حکمرانان اداره درست کشور است. تمامی کارشناسان اقتصادی ملی و وطن پرست هشدارهای جدی به دولت داده‌اند که باید قوه مجریه انان را جدی بگیرد. دولت نباید درآمدهای نفتی و فروش دارایی‌هایی سرمایه ایی و کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی را صرف هزینه‌های جاری‌اش نماید و متکی به آنان باشد. دولت باید به نظام عرضه و تقاضا باور داشته باشد و این نظام، قیمت‌گذاری کالاها را به نقطه مطلوب می‌رساند. بخشنامه‌های دستوری برای قیمت‌گذاری اجناس بلایی است که باید از ان دوری کرد. دولت باید از دادن تسهیلات دستوری به بانک‌ها بپرهیزد و وام‌های بانکی باید فقط و فقط در راستای تولید و پیشرفت در تکنولوژی و صنعتی کردن اقتصاد صورت بگیرد و قابل توجه است سود تسهیلات به این موسسات و کارخانه‌ها با سود بانکی اندک و تا ۶ درصد انجام شود. دولت باید از سیاست راز آلودگی بپرهیزد و مستقیم و شفاف با مردم سخن بگوید و هیچ دروغ و مصلحت اندیشی در کار نباشد. توجه به مطبوعات به عنوان ریه‌های جامعه امر مهمی تلقی می‌شود و فیلترینگ و سانسور در مطبوعات هر چه سریعتر باید متوقف شود. باید با مردم صادقانه سخن گفت و از ارقام و آمارهای غیر واقعی پرهیز و دوری کرد. دولت باید هر چه سریعتر فکری به کاهش ارزش پول ملی کشور بکند. عرضه ارز در خیابان برای جلوگیری از کاهش پول ملی پاسخگو نیست. این سیاست دولت و بانک مرکزی را ضعیف می‌کند و موجبات رانت و ثروتمند شدن گروهی خاص میشود. تدوین مقررات ارزی کشور بر اساس افزایش ارز در صندوق توسعه ملی و نظام ارزی کشور مبتنی باشد و در این میان دست مافیای اقتصاد در عرصه ارز هر چه سریعتر باید کوتاه شود. دولت باید با اصلاح قوانین، سرمایه گذاران خارجی را تشویق نمایید تا در زیر ساخت‌ها ی ایران سرمایه‌گذاری کنند و در این راستا امنیت آنان را باید تضمین نماید در غیر اینصورت فقر در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد و این پدیده شوم به بحران‌های اجتماعی دامن خواهد زد. تاکنون حکومت از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی در کشور استفاده بهینه نکرده است و ناکارآمدی وعدم استفاده از نیروهای توانمند وعدم اتخاذ برنامه‌های درست و متکی بر علم اقتصاد وعدم بهره‌گیری از تجربیات کشورهای مختلف از جمله عواملی است که به بروز فقر و نابسامانی در زندگی مردم انجامیده است. دولت باید بداند تحولات غلط در اقتصاد وعدم اجرای درست برنامه‌های اقتصادی، امروز زندگی مردم را به نقطه جوش رسانده است. رفع مشکلات مردم با اجرای سیاست‌های درست اقتصادی و اجتماعی امکان‌پذیر است. بنظر می‌رسد دولت کنونی با پوست‌اندازی باید به یک دولت مدرن تبدیل شود و با دوستی و تجارت با تمامی کشورها، وضعیت دشوار زندگی مردم را سر و سامان بدهد؛ درغیراینصورت باید در انتظار اتفاقات بزرگ بود.رامین نخستین انصاری/ آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: