کد خبر: ۳۲۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023March 28
اپل احتمالاً تصمیم گرفته است استراتژی حذف سیم‌کارت فیزیکی را در خانواده‌ی آیفون ۱۵ به بازار اروپا نیز گسترش دهد. کوپرتینویی‌ها به‌هنگام رونمایی آیفون ۱۴ اعلام کردند گوشی‌های این خانواده در بازار آمریکا صرفا از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند.

شفاآنلاین>سلامت>منابع آگاه می‌گویند اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را نه‌تنها در بازار آمریکا بلکه در بازار اروپا بدون درگاه فیزیکی سیم‌کارت عرضه می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین:اپل احتمالاً تصمیم گرفته است استراتژی حذف سیم‌کارت فیزیکی را در خانواده‌ی آیفون ۱۵ به بازار اروپا نیز گسترش دهد. کوپرتینویی‌ها به‌هنگام رونمایی آیفون ۱۴ اعلام کردند گوشی‌های این خانواده در بازار آمریکا صرفا از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند.

سیم‌کارت الکترونیکی مفهوم جدیدی در بسیاری از نقاط دنیا نیست، با این‌حال اپراتور‌های ایرانی همچنان از این نوع سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند.

هر چهار مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ در بازار فرانسه سیم‌کارت فیزیکی نخواهند داشت. اپل هیچ مدل ویژه‌ای از آیفون را روانه‌ی بازار فرانسه نمی‌کند و موبایلی که در این کشور عرضه می‌شود، مخصوص کل اروپا است؛ بدین ترتیب احتمالا آیفون ۱۵ در سایر کشور‌هایی اروپایی نیز سیم‌کارت فیزیکی نخواهد داشت.

ساخت موبایل بدون سیم‌کارت فیزیکی کاربران را کمی به دردسر می‌اندازد، اما برای اپل مزیت‌بخش است، چون این شرکت به فضای بیشتری برای اضافه کردن قطعات به داخل آیفون دسترسی خواهد داشت. حذف اسلات سیم‌کارت همچنین باعث می‌شود آیفون مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب داشته باشد.

این نخستین باری نیست که افشاگران به حذف سیم‌کارت فیزیکی از آیفون ۱۵ اشاره می‌کنند. اپل قطعاً در گذر زمان تمامی آیفون‌ها را به سیم‌کارت الکترونیکی مجهز خواهد کرد، اما به‌این‌زودی‌ها چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. در بازار‌های بزرگی مثل چین، آیفون همچنان دو سیم‌کارت فیزیکی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: