کد خبر: ۳۲۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023March 26
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد:
با توجه به فرارسیدن نوروز و اوج گرفتن سفرها و ورود مسافرین به این استان، جهت رفاه حال مردم و با تلاش‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سعی در تأمین داروهای سهمیه‌ای متناسب با جمعیت استان کرده‌ایم و به‌صورت مدیریت‌شده در اختیار داروخانه‌های تخصصی، شبانه‌روزی و منتخب قرار گرفته است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اکنون سرم به اندازه مورد نیاز در استان تأمین شده است، اما در داروخانه‌ها به‌صورت مدیریت‌شده و سهمیه‌ای توزیع می‌شود.

گزارش شفاآنلاین:دکتر حسن ملکی‌زاده یکشنبه ۶ فروردین در حاشیه بازدید سرزده از داروخانه‌های شهر بوشهر اظهار کرد: کمبود برخی داروها منشأ کشوری دارد که به دلایل مختلفی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن نوروز و اوج گرفتن سفرها و ورود مسافرین به این استان، جهت رفاه حال مردم و با تلاش‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سعی در تأمین داروهای سهمیه‌ای متناسب با جمعیت استان کرده‌ایم و به‌صورت مدیریت‌شده در اختیار داروخانه‌های تخصصی، شبانه‌روزی و منتخب قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کاهش تولید، واردات و افزایش تجویز و مصرف دارو به ویژه سرم‌های تزریقی به دلیل شیوع آنفلوانزا و اوج گرفتن دوباره کرونا از اواسط اسفندماه از جمله دلایلی است که موجب شده در برخی اقلام دارویی در این استان با کمبود روبه‌رو شویم.

ملکی‌زاده عنوان کرد: اولویت توزیع سرم در استان بوشهر با بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز بیماران خاص و داروخانه‌ها با اولویت داروخانه‌های شبانه‌روزی و منتخب مشخص شده است.

وی از تعدادی از داروخانه‌های بوشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت توزیع دارو، نحوه اجرای طرح دارویار، کمبودهای احتمالی دارو در داروخانه‌های استان بوشهر قرار گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: