کد خبر: ۳۲۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023March 07
دو میلیون و سیصد هزار تومان میزان پولی است که به حساب بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای عیدی ۱۴۰۲ ریخته شده است
شفاآنلاین>سلامت>دو میلیون و سیصد هزار تومان میزان پولی است که به حساب بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای عیدی ۱۴۰۲ ریخته شده است. با این مبلغ می‌توان کمتر از سه کیلو پسته کمتر از ۴ کیلو گوشت به‌درد‌بخور خرید یا همین داستان برای کارگران بخش خصوصی و کارمندان دولت نیز تکرار می‌شود.

به این ترتیب می‌توان گفت بسیاری از کسانی که مزد و حقوق بگیرند باید اگر پس‌اندازی دارند از آن برای خریدهای عرفی نوروز بردارند. این در حالی است که شهروندانی که مزد و حقوق بگیرند حتی شاید نتوانند در سال نو با آسودگی و با راحتی خیال در درون سرزمین مادری نیز به گردش بروند. واقعیت این است که به رغم همه وعده‌های داده‌شده از سوی نهاد دولت به نهادهای بالادستی و نیز به مردم بردبار و مداراجوی ایران که نرخ تورم مهار می‌شود و سطح رفاه مادی مردم افزایش می‌یابد حالا در پایان سال ۱۴۰۱ چشم‌انداز روشنی درباره انجام شدن وعده‌ها دیده نمی‌شود و ایرانیان در بهت و حیرت فرو رفته‌‌اند که چه باید کنند. اقتصاد ایران در سطح کلان به سخت‌ترین روزها رسیده است و این را می‌توان از روزگار شهروندان ایرانی که انگشت به دهان گرفته و از غم ناداری نمی‌دانند چه کنند و نیز هزاران بنگاه صنعتی کوچک و متوسط و حتی بزرگ و از آنها مهم‌تر گیر افتادن دولت و مجلس در تدوین بودجه‌ای دارای تعادل به خوبی دید. به نظر می‌رسد علاوه بر مسائل اقتصادی پدیده‌های ناراحت‌کننده دیگری مثل روندها و فرآیندهایی که در ناآرامی‌های ۱۴۰۱ رخ داد ایجاد و به واگرایی میان شهروندان و نهادهای دولتی منجر شد و نیز اتفاق شگفت‌انگیز مسموم شدن صدها دانش‌آموز مدارس دخترانه در شهرهای کشور که هنوز پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسد و هیچ سرنخی هم به دست نیامده است و همچنین گره کور پرونده هسته‌ای که هیچ گامی به جلو برای برطرف شدن آن انجام نشده و پیامد اصلی آن یعنی تحریم‌ها همچنان پابرجاست نیز بر ابعاد اندوه و بلاتکلیفی مردم افزوده است.
میلیون‌ها خانواده ایرانی آرزو داشتند و دارند روند رویدادهای ایران به سویی برود که آنها دور از هیجان و استرس زندگی کنند و با کار کردن و کوشش خود و بهره‌برداری از توانایی‌های خود درآمدی مناسب با هزینه‌ها به دست آورند و زندگی عادی داشته باشند. ایرانیان آرزو دارند روزگار گونه‌ای شود که آنها چشم‌اندازی روشن از هر نظر داشته باشند و با خوشی و خرمی سال را شروع کنند. شوربختانه مجموعه رخدادهای اقتصادی، سیاسی و به‌ویژه سیاست خارجی در سال ۱۴۰۱ این چشم‌انداز روشن را نشان نمی‌دهد‌‌ و ایرانیان سال تازه را با خوشحالی شروع نمی‌کنند.محمد‌صادق جنان‌صفت/ جهان صنعت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
همین مبلغ کم عیدی برای بعضی از مستمری بگیران پرداخت نشده گفتند فروردین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: