کد خبر: ۳۱۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 06
ده‌ها هزار پرستار، بهیار و راننده‌ آمبولانس در انگلیس بر سر مسئله دستمزدهای خود اعتصاب کرده‌اند که بزرگ‌ترین اعتصاب این کشور در بخش خدمات بهداشتی طی ۷۵ سال گذشته است.
شفاآنلاین>سلامت> انگلیس در روز دوشنبه با بزرگ‌ترین اعتصاب کارگران بخش بهداشت و سلامت مواجه شده‌است. ده‌ها هزار پرستار، بهیار و راننده‌ آمبولانس بر سر مسئله دستمزدهای خود اعتصاب کرده‌اند. وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد این اعتصاب‌ها خدمات سلامت ملی در این کشور را بیش‌از پیش مختل می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین: پرستاران و کارگران بخش آمبولانس انگلیس از اواخر سال گذشته میلادی چندین‌بار به‌صورت جداگانه اعتصاب کرده‌اند، اما اعتصاب روز دوشنبه به‌صورت مشترک توسط هر دوی آن‌ها انجام‌شده و بزرگ‌ترین اعتصاب انگلیس در بخش خدمات بهداشتی طی 75 سال گذشته است.

استفان پاویس، از پزشکان برتر انگلیس گفت اعتصاب این هفته که در روز پنجشنبه با حضور فیزیوتراپ‌ها ادامه خواهد داشت، بیشترین آسیب را به بخش بهداشت و درمان این کشور می‌زند.

 کارکنان بخش بهداشت و سلامت انگلیس خواستار افزایش حقوق هستند که حاکی از بالاترین تورم در این کشور طی 4 دهه گذشته است. دولت انگلیس اعلام کرده این افزایش دستمزد امکان‌پذیر نیست و باعث بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها و در نتیجه افزایش نرخ بهره و هزینه رهن و اجاره مسکن می‌شود.

 حدود 500 هزار کارگر، بیشتر در بخش‌های عمومی، از تابستان سال گذشته میلادی درحال اعتصاب هستند. به‌این‌ترتیب فشار بر ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس برای حل منازعات و کاهش آسیب های وارد شده به بخش خدمات عمومی مانند خطوط راه‌آهن و مدارس بیشتر می‌شود.

 وزیر بهداشت انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد علی‌رغم اقدامات اضطراری انجام‌شده، اعتصاب اتحادیه آمبولانس‌ها و پرستاران در این هفته بیمارانی را که درمان آنها تا امروز به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی به تأخیر افتاده بود، بیش‌از پیش تحت فشار قرار می‌دهد.

 سرویس خدمات ملی انگلیس که موجب افتخار بسیاری از شهروندان این کشور بوده، تحت فشار شدیدی قرار دارد. میلیون‌ها بیمار در لیست انتظار عمل‌های جراحی هستند و هزاران نفر از آن‌ها هر ماه نمی‌توانند مراقبت‌های اورژانسی فوری را دریافت کند.

 دستمزد پایین پرستاران در انگلیس باعث شده ده‌ها هزار نفر از آن‌ها (25 هزار نفر در سال گذشته میلادی) شغل خود را ترک کنند و سرویس سلامت انگلیس با کمبود شدید پرستار مواجه شود.

 پرستاران و کارکنان آمبولانس در ولز هم برای امروز فراخوان اعتصاب داده‌اند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: