کد خبر: ۳۱۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 06
وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که این آمار مربوط به زمین لرزه در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس است.
شفاآنلاین>سلامت>وزارت بهداشت سوریه از افزایش آمار قربانیان زمین لرزه مهیب در شمال این کشور به ۲۳۷ کشته و ۶۳۹ نفر خبر داد. مدیر سازمان دفاع شهری در شمال سوریه به الجزیره گفت که وضعیت مناطق ما بسیار دشوار است.

 به گزارش شفاآنلاین:منابع سوری از وقوع زمین لرزه شدید در سوریه خبر دادند که شمار زیادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت سوریه آمار اولیه زمین لرزه مرگبار را ۱۱۱ کشته و ۵۱۶ زخمی اعلام کرد.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که این آمار مربوط به زمین لرزه در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس است.

همزمان خبرنگار سانا از پس لرزه‌هایی خبر داد که ساکنان لاذقیه، حمص و حلب احساس کرده‌اند.

افزایش آمار قربانیان زلزله در مناطق شمالی سوریه به ۲۳۷ کشته و ۶۳۹ زخمی/ اوضاع بسیار دشوار است

وزارت بهداشت سوریه از افزایش آمار قربانیان زمین لرزه مهیب در شمال این کشور به ۲۳۷ کشته و ۶۳۹ نفر خبر داد.

مدیر سازمان دفاع شهری در شمال سوریه به الجزیره گفت که وضعیت مناطق ما بسیار دشوار است.

دفاع مدنی سوریه مناطق غرب سوریه را منطقه فاجعه‌زده اعلام کرد. به گفته دفاع مدنی در شمال سوریه، شهر حلب بیشتر خسارت را از این زلزله دیده است.

نشست اضطراری بشار اسد برای بررسی خسارت‌های زلزله

نشست اضطراری کابینه سوریه امروز صبح به ریاست بشار اسد رئیس جمهور این کشور برای بررسی پیامد‌های زمین لرزه مهیب ۷/۷ درجه ریشتری که تا کنون صد‌ها کشته و شمار زیادی مجروح به دنبال داشته، آغاز شده است.

از سوی دیگر رائد احمد مدیرکل مرکز ملی رصد زلزله سوریه اعلام کرد: سوریه از زلزله‌هایی که در شمال اسکندرون رخ داده، تاثیر پذیرفته است و مناطقی که بیشترین تاثیر را داشته‌اند، ادلب، لاذقیه و حلب بوده‌اند.

وی افزود: این زلزله قوی‌ترین زمین لرزه در عمر شبکه ملی رصد زلزله یعنی از سال ۱۹۹۵ است. روند پس لرزه‌ها ادامه خواهد داشت، اما با شدت کمتر و حدود ۵ ریشتر.

همزمان وزارت دفاع سوریه وارد عمل شده است و همه واحد‌ها و تجهیزات خود را در همه استان‌های زلزله زده برای کمک فوری به به آسیب دیدگان از زلزله، جستجوی افراد گرفتار زیر آوار و امداد رسانی به مصدومان به کار گرفته است.

بر اساس گزارش سانا، زلزله‌ای به قدرت ۷.۷ ریشتر منطقه اسکندرون را لرزاند و متعاقب آن زمین لرزه ۶.۴ ریشتری منطقه طوروس در مرز سوریه با ترکیه را لرزاند.

مرکز ملی رصد زلزله در سوریه اعلام کرد: پس لرزه ۴.۶ ریشتری در ساعت ۸:۳۶ صبح به وقت محلی رخ داده است که ساکنان استان‌های لاذقیه، حمص و حلب آنرا احساس کرده‌اند.

صبح امروز زلزله‌ای به قدرت ۷.۴ ریشتر در قهرمان ماراش ترکیه واقع در جنوب کشور رخ داد. مرکز زلزله آمریکا البته شدت این زلزله را ۷.۸ ریشتر و در عمق ۱۷.۹ کیلومتری زمین اعلام کرده و کانون آن را شرق نورداغی در نزدیکی شانلی اورفا اعلام کرده است.

این زلزله که در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده در شهر‌های جنوبی ترکیه از جمله شانلی اورفا، حاتای، آدیامان، عثمانیه، وان، موش، غازی عنتاب، سیواس، آدانا و قیصری نیز احساس شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار