کد خبر: ۳۱۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 05
عمل لیزیک و PRK از روش های متداول اصلاح بینایی محسوب می شود که لازک ترکیبی از مزایای آنها را در بردارد. روش انجام این عمل بسیارساده است و اما در عین سادگی باید توسط افراد خبره و متخصص صورت بگیرد.
شفاآنلاین>سلامت>در سال های اخیر کشور ما در زمینه پزشکی پیشرفت های زیادی داشته است که یکی از مهم ترین آنها در جهت از بین بردن عیوب انکساری چشم می باشد. امروزه روش های بسیار زیادی برای اصلاح بینایی چشم وجوددارد که ازجمله مهم ترین آنها می توان به عمل لازک اشاره کرد. این روش با اطمینان و درصد موفقیت زیادی از سوی پزشک انجام می شود که می توانید برای درمان نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگمات از آن استفاده کنید. اگر اطلاعات زیادی درباره عمل لازک چشم ندارید، پیشنهاد می کنیم درادامه همراه ما باشید.

به گزارش شفاآنلاین:در سال های اخیر کشور ما در زمینه پزشکی پیشرفت های زیادی داشته است که یکی از مهم ترین آنها در جهت از بین بردن عیوب انکساری چشم می باشد. امروزه روش های بسیار زیادی برای اصلاح بینایی چشم وجوددارد که ازجمله مهم ترین آنها می توان به عمل لازک اشاره کرد. این روش با اطمینان و درصد موفقیت زیادی از سوی پزشک انجام می شود که می توانید برای درمان نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگمات از آن استفاده کنید. اگر اطلاعات زیادی درباره عمل لازک چشم ندارید، پیشنهاد می کنیم درادامه همراه ما باشید.

عمل لازک
چشم چیست؟

عمل لیزیک و PRK از روش های متداول اصلاح بینایی محسوب می شود که لازک ترکیبی از مزایای آنها را در بردارد. روش انجام این عمل بسیارساده است و اما در عین سادگی باید توسط افراد خبره و متخصص صورت بگیرد. بدین ترتیب ریسک انجام آن به حداقل می رسد و عوارض بعدی آن نیز به مراتب کمتر خواهدبود.

روش انجام این عمل بدین صورت است که در ابتدا پزشک به روش خاص خود چشم بیمار را بی حس می کند. سپس برشی شبیه به دایره با استفاده از تیغه ای حرفه ای روی قرنیه چشم انجام می شود. پس از این مرحله محلولی خاص وارد چشم فرد می شود. درنهایت لیزری پیشرفته وارد چشم شده و تغییراتی را انجام می دهد. در مرحله آخر نیز برش برداشته شده در جای خود قرارمی گیرد و بدین ترتیب این عمل نیز پایان می یابد.

عمل لازم مزایای و معایب خود را دارد که شما می توانید با مشورت پزشک درباره انجام و یا عدم انجام آن تصمیم بگیرید.

مزایای عمل لازک چشم

    کمتر از سایر عمل های جراحی سبب خشک شدن چشم می شود.
    با استفاده از این عمل به صورت دائمی می توانید عینکتان را بردارید و دید مناسبی داشته باشید.
    دقت کنید در صورت اینکه بار اول عمل موثر نباشد در این روش به راحتی می توان عمل را تکرار کرد. البته این موضوع بسیار نادر است با این وجود قابل توجه می باشد.
    عمل لازک چشم کمترین میزان ریسک را در میان سایر عمل های اصلاح بینایی دارد و آسیب بسیارکمی را نیز به قرنیه وارد می کند. به عبارت دیگر می توان گفت در این روش قرنیه چشم ضعیف نمی شود.
    بیشتری افرادی که این عمل را انجام داده اند از انجام آن اعلام رضایت دارند.
    هزینه این عمل بسیارمناسب است از این رو نیز بیشتر مردم می توانند به راحتی آن را انجام دهند.


عوارض عمل لازک چشم چیست؟

هر عمل و جراحی در کنار مزایایی که دارد، می تواند معایبی را نیز داشته باشد. درادامه معایب عمل لازک چشم را بررسی می کنیم:

    امکان به وجودآمدن خشکی چشم پس از انجام این عمل وجوددارد. البته این عیب را می توانید برای تمامی جراحی های چشمی بیان کرد و تنها منحصر به عمل لازک نمی شود.
    پس از انجام عمل لازک باید مراقبت های لازم را به خوبی انجام دهید در غیراین صورت امکان بروز عفونت های چشمی وجوددارد.
    در صورت انجام عمل لازک به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارید. این درحالی است که در عمل هایی مانند لیزیک می تواند سه تا چهارروز به خوبی بهبود یابید.
    ممکن است پس از انجام عمل لازک التهاب و قرمزی بیش ازاندازه داشته باشید که شما را دچار چالش کند.
    عمل لازک چشم نیاز به مراقبت های خاصی دارد که باید موبه مو انجام شود. برای مثال در هنگام خواب به هیچ عنوان نباید فشاری به چشم وارد شود.
    پس از انجام این عمل جراحی احساس ناراحتی خفیفی را تجربه خواهیدکرد که البته پس از چند روز بهبود می یابد.
    بلافاصله پس از انجام این عمل دید مناسبی نخواهیدداشت اما این موضوع به مرور برطرف می شود.
    گاهی در این عمل سطوح داخلی چشم از بین می روند که البته این موضوع چندان برای شما نگران کننده نخواهدبود.
    مسلما پس از انجام این عمل باید هر چند وقت یکبار قطره ای داخل چشم استفاده کنید. در هنگام استفاده از این قطره های چشمی احساس سوزش خواهیداشت.

با وجود مزایا و معایبی که از عمل لازک چشم بیان شد، شما می توانید درباره انجام آن با پزشک متخصص مشورت کنید و با آگاهی کامل درباره انجام آن تصمیم بگیرید.


برای کاهش عوارض عمل لازک چشم چه اقداماتی انجام دهیم؟

مسلما عمل لازک چشم دارای عوارضی است که می توانید با انجام برخی اقدامات به کاهش آنها کمک کنید. درادامه به بررسی این اقدامات می پردازیم:

    پس از عمل لازک چشم دچار خشکی خواهیدشد که می توانید این عارضه را با استفاده از انواع قطره های چشمی کاهش دهید. البته برای استفاده از هر نوع قطره نیز باید از پزشک مشورت بگیرید.
    پس از اتمام عمل جراحی تا زمانی که می خواهید لنز پانسمان را از روی چشمتان بردارید، به هیچ عنوان نباید چشمانتان را خیس کنید. دقت داشته باشید در برخی از موارد احتمال می رود که این لنز به صورت اتفاقی از روی چشم بیرون بیاید به هیچ عنوان نباید خودتان سعی کنید آن را داخل چشم قراردهید. در این موقعیت باید سریعا خود را به پزشک متخصص برسانید.
    شاید برای شما تعجب آور باشد و اما تا دو هفته از کشیدن سیگار خودداری کنید.
    به هیچ عنوان تا مدتی پس از عمل نباید به چشم خود فشاری وارد کنید.
    مسلما پس از عمل حساسیت هایی را به نور خواهیدداشت از این رو نیز باید از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید.
    به مدت سه ماه نباید از قرص راکوتان استفاده کنید.
    تمامی داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است باید به دقت مصرف شود.

با بررسی تمامی این موارد در عمل لازک چشم شما می توانید در مدت زمان یک هفته بهبودی کامل خود را به دست آورید و دید مناسبی داشته باشید. اگرچه مدت زمان بهبودی در عمل های دیگری نظیر لیزیک بسیار کمتراست اما به دلیل کم بودن عوارض عمل لازک آن را به شما پیشنهاد می کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: