کد خبر: ۳۱۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 01
وزارت بهداشت شیوه نامه بهداشتی مراسم اعتکاف ۱۴۰۱ را اعلام و ضمن تأکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی، خواستار جمع‌آوری وسایل عمومی مسجد از جمله مهر، تسبیح، چادر و ... شد.
شفاآنلاین>سلامت>وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی شیوه نامه بهداشتی مراسم اعتکاف ۱۴۰۱ را اعلام کرد که بر اساس این اعلام برگزاری مراسم در مساجدی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند توصیه و از معتکفان خواسته شده است در مساجد و محیط‌های مسقف فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ماسک و اقلام عبادی شخصی استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین:همچنین توصیه شده است که اعتکاف در مساجدی که دارای تهویه مناسب هستند برگزار و از حضور افرادی که دارای علائم بیماری هستند، جلوگیری شود.

جلوگیری از تجمع افراد بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی فرش‌های مساجد قبل از مراسم، استفاده از سطل‌های زباله در دار به همراه کیسه زباله، گندزدایی وسایل شخصی معتکفان قبل از ورود به مسجد، قرار دادن دمپایی برای رفتن به سرویس بهداشتی و گندزدایی حمام پس از هر استحمام نیز از دیگر توصیه‌های ارائه شده توسط وزارت بهداشت است.

وزارت بهداشت همچنین توصیه کرده است از نوشیدن چای و مایعات داغ در ظروف یکبار مصرف ممانعت شود، تجهیزات ضدعفونی دست در مبادی ورودی محل اعتکاف نصب شود، از نگه‌داری مواد غذایی پخته شده در محیط خودداری شود، مواد غذایی توزیع شده بسته بندی شده و از لیوان و قاشق و چنگال یک بار مصرف استفاده شود.  

از دیگر توصیه‌های وزارت بهداشت استفاده معتکفان از وسایل شخصی خودشان است و تأکید شده همه وسایل عمومی اعم از مهر، تسبیح، ادعیه، قرآن، میز و صندلی سالمندان، عبا و چادر مشترک و ... جمع‌آوری شود.

شیوه نامه بهداشتی اعتکاف ۱۴۰۱

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار