کد خبر: ۳۱۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 30
مالباختگان از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
شفاآنلاین>سلامت>فردی که با وعده فروش طلا و جواهر قسطی از طریق درگاه جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شفاآنلاین:چندی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

یکی از مالباختگان گفت: قصد خرید یک پلاک و زنجیر طلا را داشتم و در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که یک سایت فروش طلا و جواهرات به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کردم و وارد آن شدم و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت یک پلاک و زنجیر خریداری کردم و جهت واریز پیش پرداخت آن به مبلغ ۵۰ میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابم کسر شد.

کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند همه مالباختگان از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. آنها با بررسی همه جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضایی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت: با ایجاد یک سایت فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی سوژه‌های خود را جذب می‌کردم و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه‌کنندگان می‌کردم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: