کد خبر: ۳۱۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 26
این گروه از زوج‌ها در شرایط پراضطراب به‌صورت طبیعی به اولین افرادی که پناه می‌برند، پدر یا مادر است و این رفتار ناهوشیارانه و حساب‌نشده و غریزی است و می‌تواند بسیاری اوقات برای زوج‌ها دردسر ایجاد کند.
شفاآنلاین>سلامت> یک روانشناس و زوج‌درمانگر گفت: زمانی که زوج‌ها عیب‌های همسر را برای والدین خود بازگو می‌کنند، چرخه بی‌اعتمادی بین آن‌ها شکل می‌گیرد و اعتماد و احترام میان آن‌ها به‌آسانی تخریب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:مهرداد دشتی  با اشاره به اهمیت حفظ استقلال و توجه به حرمت‌ها در زندگی زوجین، اظهار کرد: افرادی که رابطه خوبی با پدر و مادر دارند، پس از ازدواج نیز می‌توانند با حفظ حرمت، استقلال خود را در زندگی زوجی حفظ کنند و حریم آن را با خانواده اصلی جدا کنند.

وی افزود: برخی از زوج‌ها اوایل زندگی که تجربه کافی ندارند، بدون آگاهی مسائل زندگی خود را با خانواده مطرح می‌کنند و این اقدام بروز مشکلاتی را برای آن‌ها به دنبال دارد و بسیاری از زوج‌ها انتظار ندارند با شخصی که با علاقه با او ازدواج کرده‌اند، دچار مشکل شوند و در زندگی زوجی دچار اضطراب و آشفتگی می‌شوند.

این روانشناس و زوج‌درمانگر تصریح کرد: این گروه از زوج‌ها در شرایط پراضطراب به‌صورت طبیعی به اولین افرادی که پناه می‌برند، پدر یا مادر است و این رفتار ناهوشیارانه و حساب‌نشده و غریزی است و می‌تواند بسیاری اوقات برای زوج‌ها دردسر ایجاد کند.

وی ادامه داد: زمانی که زوج‌ها عیب‌های همسر را برای والدین بازگو و در واقع آن‌ها را نیز آشفته می‌کنند، رفتارهای والدین باعث می‌شود همسر نیز متوجه موضوع شده و نسبت به طرف مقابل خود در زندگی مشترک بی‌اعتماد شود.

دشتی با اشاره به پررنگ شدن چرخه بی‌اعتمادی بین این گروه از زوج‌ها، گفت: هنگامی که همسر بی‌اعتماد شود، به دلیل همین بی‌اعتمادی، از صحبت کردن در خانه اجتناب کرده و مسائل را پنهان می‌کند و چرخه بی‌اعتمادی بین زوج‌ها رواج می‌یابد و اعتماد و احترام میان زوج‌ها به‌آسانی تخریب می‌شود، اما به‌سختی و به شکل بلندمدت ترمیم خواهد شد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: در واقع باید زمان بگذرد تا زوج‌ها حریم زندگی و حرمت یکدیگر را حفظ کنند و مشکلات خود را به خانواده‌ها بروز ندهند و اگر مشکلی دارند، با نظر مشاور مسئله را پیش ببرند، تا به مرور زمان نظر خانواده‌ها نسبت به آن‌ها تعدیل شود.

وی با بیان اینکه لازم است همسران در زمان بالا بودن سطح خشونت، از اعضای خانواده کمک گیرند، افزود: برای هر مسئله‌ای لازم نیست خانواده را در جریان بگذارند. امن‌ترین فرد برای درد دل کردنِ زوج‌ها، یک مشاور است که به‌صورت حرفه‌ای می‌تواند با گفت‌وگو کردن به آن‌ها مشاوره دهد و با آرام کردن زوج‌ها برای برخورد با مشکلات زندگی به آن‌ها راهکار بدهد.

دشتی تصریح کرد: در واقع مشاوران صحبت‌های زوج‌ها را همدلانه گوش می‌دهند و زندگی آن‌ها را به هم نمی‌ریزند. مشاوران افرادی آموزش‌دیده هستند و از اطلاعات زوج‌ها نیز سوءاستفاده نمی‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: