کد خبر: ۳۱۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 26
با اقدامات صورت گرفته ۲۱ پروانه فعالیت افراد متخلف ابطال شد و تاکنون ۷۰ پروانه تخلف شناسایی شده که مربوط به تهران، مشهد و شیراز هستند.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی از شناسایی شبکه متخلف صدور پروانه‌های پزشکی خبر داد.

 به گزارش شفاآنلاین:محمدرضا اسدی سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی درخصوص اقدامات این سازمان برای شناسایی افراد متخلف و فاقد صلاحیت حرفه پزشکی توضیح داد: حدود هشت ماه است که سازمان نظام پزشکی درحال کار بر روی شناسایی پروانه‌های متخلف است.

او ادامه داد: با توجه به شکایات مردمی و گزارش‌های تخلفی که به دست ما رسیده بود قرار بر این شد که این گزارش‌ها صحت‌سنجی شوند، بر اساس همین صحت سنجی استعلاماتی از دانشگاه‌ها و مراکز ذی ربط گرفتیم و مشخص شد که این افراد در گرفتن مجوزها و نامه‌های خود تخلفاتی داشته‌اند.

اسدی با بیان اینکه 3 نفر در خارج از سازمان به عنوان رابط فعالیت داشتند و کارها را پیگیری می‌کردند عنوان کرد: این افراد پس از شناسایی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند، برخی دیگر از افراد نیز در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه تخلفات صدور پروانه‌ها نقش داشتند و همچنین تعدادی از کارکنان سازمان نظام پزشکی که اقدام به انجام تخلف می‌کردند شناسایی و به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

 سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی توضیح داد: با اقدامات صورت گرفته ۲۱ پروانه فعالیت افراد متخلف ابطال شد و تاکنون ۷۰ پروانه تخلف شناسایی شده که مربوط به تهران، مشهد و شیراز هستند.

او با بیان اینکه اطلاعات پرونده‌های افراد متخلف در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته است عنوان کرد: از ۲۱ پرونده شناسایی شده ۱۳ پرونده مربوط به دندانپزشک و دندانپزشک متخصص و ۹ نفر پزشک بوده‌اند. گزارش تخلفات به واحد انتظامی نظام پزشکی ارسال شده و اقدامات قانونی درحال انجام است. همچنین به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش ابطال پروانه‌ها اعلام شده است و باید پروانه‌های خود را به نظام پزشکی بازگردانند.

او با بیان اینکه جامعه پزشکی در دوردست ترین مناطق درحال کار کردن هستند گفت: عده‌ای نیز از مسیر خلاف اقدام به فعالیت کرده بودند که برخورد با آنها به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: