کد خبر: ۳۱۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 06
زانوی ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های دولتی انگلیس، با مفصل‌های بد و بی کیفیت آمریکایی جراحی شده است و در ۱۰ سال آینده، صد‌ها نفر از آنان باید دوباره عمل جراحی شوند تا مفصل‌های خوب جایگزین آن‌ها شوند.
شفاآنلاین>سلامت>روزنامه دیلی میل نوشت " نهاد ملی ناظر بر اعمال جراحی مفاصل" (National Joint Registry) که بر پیوند مفاصل زانو، لگن، مچ، آرنج و کتف در انگلیس نظارت می‌کند اعلام کرد به علت عفونی شدن ناشی از شل شدن مفصل‌های پیوندی، ۳۵۰ نفر از بیماران باید در ۱۰ سال آینده، دوباره جراحی شوند.
به گزارش شفاآنلاین:مفاصلی که شرکت آمریکایی "زیمر بایومت" (Zimmer Biomet) تولید می‌کند، نامطلوب است و از ماه اکتبر امسال، تولیدات این شرکت با نام تجاری نکسجن (Nexgen) از بازار‌های انگلیس جمع آوری شده اند.
به نوشته دیلی میل، " نهاد ملی ناظر بر اعمال جراحی مفاصل" که بر پیوند مفاصل زانو و لگن در انگلیس نظارت می‌کند اعلام کرده است میزان ناموفق بودن استفاده از مفاصل تولیدی شرکت "زیمر بایومت"، دو برابر میزان قابل قبول است. این روزنامه نوشت "آژانس ناظر بر تولید دارو و محصولات بهداشتی" (Medicines and Healthcare products Regulatory Agency) در انگلیس دستور داده است تولید این شرکت امریکایی که از سال ۲۰۰۳ در انگلیس مورد استفاده بود، برچیده شود.
این در حالی است که منابع بیمارستانی اعلام کردند این افراد ماه‌ها در نوبت انجام عمل جراحی بودند و اکنون علاوه بر اسیب‌های جسمی دوباره باید عمل جراحی شوند.
هنوز اعلام نشده چرا و چگونه ونیز توسط چه افرادی در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس این مفاصل بی کیفیت خریداری و به پزشکان توصیه شده از ان‌ها استفاده کنند.
پیش‌تر نیز رسوایی خرید وسایل بی کیفیت و غیر قابل استفاده در زمان همه گیری کرونا در انگلیس خبر ساز و معلوم شد دولت انگلیس بیش از ۹۸ میلیون پوند وسایل حفاظت فردی بی کیفیت و نامناسب، از قبیل ماسک، دستکش و روپوش خریداری کرده است که قابل استفاده نیست.
براساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس برخی از این اقلام شامل دو میلیون روپوش و ۳۰۰ هزار عینک پزشکی غیر قابل استفاده است که دولت انگلیس تلاش کرده، ان‌ها را در یک حراجی به دیگر کشور‌ها بفروشد که ناکام مانده است.
جما ابوت (Gemma Abbott)، مدیر حقوقی گروه "طرح قانون خوب" (Good Law Project) در این باره گفت: وسایل به درد نخور، بر روی هم انباشته می‌شود، اما دولت انگلیس هنوز برای خرید این همه وسایل دور ریختنی، عذرخواهی نمی‌کند.
روزنامه مترو پیشتر نوشته بود عینک‌ها را دولت انگلیس از شرکت‌های هنگ کنگی خریده بود که در فضای مجازی، برای فروش به صورت حراج، به ارتش‌های کشور‌های غربی عرضه شد، اما چون خریداری پیدا نشد دولت انگلیس این حراجی را برچید. سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس گفته است این وسایل قابل استفاده در بیمارستان‌های این کشور نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: