کد خبر: ۳۱۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 03
یک ربات جراح برای اولین بار در تاریخ موفق به خارج کردن تومور سرطانی تقریبا ۶ سانتی متری از گلوی یک مرد ۶۱ شد.
شفاآنلاین>سلامت>پدربزرگی به نام مارتین نوجنت پس از اینکه یک تیم متشکل از پزشکان بریتانیایی برای عمل جراحی او از Versius،که یک ربات مدرن و پیشرفته است در اوایل ماه جولای استفاده کردند، روحیه بالایی دارد.

 به گزارش شفاآنلاین:نوجنت در مصاحبه ای زنده به گلوسسترشر گفت:داشتن فرصتی دوباره برای دیدن نوه هایم، فرزندانم و همسرم برایم بسیار مهم بوده است. تیم بیمارستان GRH جان من را نجات داد و من برای انجام این کار برای همیشه از آنها سپاسگزار خواهم بود.

بیمارستان GHR اولین بیمارستان در بریتانیا بود که برنامه دستگاه گوارش فوقانی (GI) را با ربات Versius آغاز کرد که سال گذشته نصب شد.

ربات Versius رویکردهای جراحی با حداقل دسترسی را امکان پذیر کرد

طبق گزارش Gloucestershire Live، جراحان دستگاه گوارش با موفقیت یک ازوفاژکتومی انجام دادند . آنها یک تومور 2.3 اینچی (6 سانتی متری) را از مری نوجنت خارج کردند. پس از برداشتن تومور، معده نوجنت باید برداشته می‌شد و دوباره به مری وصل می‌شد.

پیش از این، عمل جراحی روی مری،توسط یک لوله قطور که غذا را از دهان به معده می‌برد، از طریق جراحی باز انجام می شد.با استفاده از ربات جراحی Versius امکان جراحی با کمترین میزان تهاجم و حداقل دسترسی فراهم شد.

آنا رادوک، مدیرکل CMR Surgical، گفت: بسیار عالی است که می‌بینیم تیم‌هایی از چندین تخصص دربیمارستان GRH از Versius برای روش‌های پیچیده سرطان مانند این استفاده می‌کنند. ما مطلعیم که جراحی با حداقل دسترسی نتایج را برای بیماران بهبود می‌بخشد و می‌تواند منجر به بهبودی سریع‌تر شود.

همچنین جراحی های با دسترسی حداقلی برش‌های کوچک‌تری را برای کاهش درد، عوارض و جای زخم  پس از عمل ایجاد می کند ضمن آنکه ربات Versius می تواند جراحی های معمولی و درمان های پیچیده را نیز انجام دهد.

هیگز، یکی از جراحان بیمارستان، گفت: برای ما مهم بود که Versius را به بیمارستان بیاوریم تا بیمارانی هم که جراحی های عادی مانند کوله سیستکتومی و هم جراحی های پیچیده تر انجام می دهند ازدقتی که جراحی رباتیک به همراه دارد، بهره مند شوند.

بخش Upper GI بخش بسیار شلوغی است و پذیرش Versius به معنای دوره جدیدی برای این تخصص است زیرا تعداد بیشتری از بیماران جراحی حداقل دسترسی را دریافت خواهند کرد و با این هیگ درمان خواهند شد.

وی افزود:بخش Upper GI بخش بسیار شلوغی است و وجود Versius بیانگر دوره جدیدی برای این تخصص است زیرا تعداد بیماران بیشتری به جراحی حداقلی دسترسی پیدا میکنند و با بالاترین سطح فناوری درمان می شوند.

نوجنت، که در چلتنهام مستقر است، می داند که او اولین بیمار در بریتانیا است که از این طریق درمان می شود. او گفت: واقعاً شگفت‌ انگیز است که چنین اتفاقی در گلاستر در حال رخ دادن است، به‌ویژه وقتی به شهرهای بزرگی مانند لندن یا منچستر یا آکسفورد فکر می‌کنید.سال گذشته، آنقدر درد داشتم که نتوانستم شام کریسمس بخورم.خیلی سریع سه کیلو وزن کم کردم. فکر کنم امسال جبران پارسال را انجام دهم، و از بابت اینکه فرصتی دیگر برای لذت بردن از کریسمسی دیگر به من داده شده،خدارا شاکرم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: