کد خبر: ۳۱۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 03
طلبه بسیجی اراکی موفق به اختراع کمربند ایمنی مخصوص کودکان و زنان باردار و بالش چرخشی صندلی خودرو شد.
شفاآنلاین>سلامت> هرساله عده‌ بسیاری از هموطنان به دلیل نبستن کمربند ایمنی بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و یا دچار نقص عضو می‌شوند، این در حالی است که استفاده از کمربند ایمنی میزان مرگ و میر تصادفات را بسیار کاهش داده بر اساس آمارها در زنان باردار، خطر مرگ جنین را تا 3 برابر کاهش می‌دهد.

 به گزارش شفاآنلاین: بسیاری از زنان باردار به علت ترس از صدمه رسیدن به جنین از بستن کمربند ایمنی امتناع می‌کنند، در حالی که استفاده از آن برای حفظ سلامت مادر و جنین بسیار مفید است.

 بر اساس آمارها زنان بارداری که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، سه برابر بیشتر از سایر زنانی که از کمربند استفاده می‌کنند در تصادفات دچار مرگ جنین می‌شوند و همچنین دو برابر بیشتر در معرض خطر خونریزی ناشی از تصادف قرار دارند و به جرات می‌توان گفت بستن کمربند ایمنی سه برابر ایمن‌تر از نبستن آن در دوران بارداری است. 

اهمیت استفاده از کمربند ایمنی برای زنان باردار و استاندارد بودن آن موجب شد طلبه بسیجی شهرستان اراک ایده ساخت کمربند ایمنی مخصوص کودکان و زنان باردار را طراحی و موفق به اختراع آن شود.

حجت‌الاسلام وهاب رسمتی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و از کارمندان آرامستان اراک از نخبگان بسیجی است که علاوه بر اختراع کمربند ایمنی مخصوص کودکان و زنان باردار موفق  به اختراع و تجاری سازی بالش چرخشی صندلی خودرو نیز شده است.

این طلبه جهادی پیرامون این اختراعات به خبرنگار فارس می‌گوید: زمانی که همسرم سه قلوهارا باردار بود، هنگام سوار شدن بر ماشین با مشکلاتی برای بستن کمربند ایمنی مواجه بود که هرچه تحقیق و بررسی کردم تا کمربندی مناسب با وضعیت جسمانی زنان باردار تهیه کنم، موفق نشدم و  از آنجا که به اهمیت بستن کمربند ایمنی در حفظ سلامت مادر و جنین‌ها وافق بودم، از همان زمان ایده طراحی کمربند ایمنی به ذهنم رسید و پس از یک سال موفق به طراحی ایده و ثبت اختراع شدم.

وی بیان می‌کند: اختراع کمربند ایمنی مخصوص کودکان و زنان باردار   برای نخستین بار در ایران  به ثبت رسید که تاکنون به دلیل نبود سرمایه‌گذار به مرحله تولید و تجاری سازی نرسیده است.

رستمی با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی اولین محافظ از مادر در تصادفات رانندگی است می‌گوید: نوع طراحی این کمربند به گونه‌ای است که از بروز هرگونه آسیب به جنین جلوگیری و جان مادر و جنین را حفاظت می‌‌کند که پس از طی مراحل اخذ تاییدیه‌‌های مربوطه به ثبت اختراع رسید.

این کارآفرین بیان می‌کند: پس از به دنیا آمدن سه قلوها هنگام سوار شدن به ماشین با دردسرهای افتادن سر و گردن آنها از صندلی ماشین مواجه شدیم که همین مسئله موجب شکل‌گیری طراحی ایده بالش چرخشی صندلی خودرو شد که این بالش نیز پس از طی مراحل اولیه تحقیق و بررسی به مرحله ثبت اختراع و تولید رسید.

وی ادامه می‌دهد: این صندلی مانع از کج شدن و آویزان شدن سر و گردن کودکان در هنگام خواب در داخل خودرو  می‌شود  که تاکنون 10 هزار بالش تولید و به بازار عرضه شده است.

رستمی می‌گوید: با کمک پایگاه بسیج امام حسین (ع) برای تولید این بالش‌ها 30 میلیون تومان تسهیلات بانکی از بسیج سازندگی دریافت کرده و با برون سپاری  بخشی از کار تولید برای چندین  مجموعه تولیدی اشتغالزایی کرده‌ام.

کارآفرین بسیجی که در تولید قند نیز دستی بر آتش دارد و با راه‌اندازی کارخانه تولید قند در شازند برای 25 نفر اشتغالزایی کرده و چهار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد را نیز خودکفا کرده است، در این رابطه می‌گوید: لذت اشتغالزایی و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید داخل موجب شد با مشارکت یکی از دوستانم در منطقه شازند کارخانه‌ تولید قند راه ‌اندازی کرده و با اخذ تسهیلات 120 میلیون تومانی از کمیته امداد برای بیش از 25 نفر  از روستاهای اطراف شازند اشتغالزایی کرده و دست به تولید بزنیم.

وی میزان تولید قند این کارخانه را 250 تن قند اعلام و اظهار کرد: برای راه‌اندازی این کارخانه نیاز به سرمایه داشتم که با مشورت همسرم منزل مسکونی‌مان را با فروخته و در امر تولید اقدام   به سرمایه‌گذاری کردم و امروز بعد از گذشت دو سال به لطف خدا موفق به تامین بخشی از قند مورد نیاز استان و کشور شده‌ام.

این تولیدکننده با تاکید بر لزوم حمایت از تولید می‌گوید: متاسفانه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، این مهم چندان محقق نشده است، امروز تولیدکنندگان به سرمایه در گردش لحظه‌ای نیاز دارند، اما برای گرفتن تسهیلات باید چندماه معطل شوند تا تسهیلاتی با نرخ بالا دریافت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: