کد خبر: ۳۱۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 02
در حال حاضر سوئیفت ارز به حساب فروشنده خارجی، ۷ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد که لازم است این پروسه نیز طی ۲۴ ساعت انجام شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تکلیف وزارت اقتصاد برای راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین مطالبات داروخانه ها به منظور جلوگیری از ایجاد معوقعات بیمه ها را پیشنهاد داد.

  به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمد پیکان پور، در نشست کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار کرد: برای جلوگیری از به تعویق افتادن بدهی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها، وزارت اقتصاد مکلف به راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین شود؛ براین اساس به محض ثبت نسخ در داروخانه، در صورتی که حساب بستانکاری داروخانه از بیمه در سامانه وارد شد، تراکنش‌های هر روز در پایان آن روز به حساب داروخانه واریز شود، که این مسیر می تواند منجر به همراهی کامل داروخانه‌ها در روند بهبود خدمات، توسعه انبار و جلوگیری از کمبودهای آتی خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از ۲۴ ساعته شدن تامین ارز نیمایی دارو، گفت: در حال حاضر سوئیفت ارز به حساب فروشنده خارجی،  ۷ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد که لازم  است این پروسه نیز طی ۲۴ ساعت انجام شود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو افزود: اعضای هیأت مدیره شرکت‌های داروسازی خصولتی و هلدینگ های مربوطه نیازمند اصلاح یا تکمیل هستند و جای بررسی دارد که به عنوان بخشی از حاکمیت مکلف شوند که تولید داروهای کم مصرفی که توسط سازمان غذا و دارو ابلاغ می‌شود را به هر نحو در دستور کار قرار داده و بابت آن به حاکمیت پاسخگو باشند.

پیکان پور با اشاره به ابلاغ مصوبه ۹ به یک مالیات بر ارزش افزوده پس از تأخیر ۸ ماهه خاطرنشان کرد: این مصوبه با اختلالاتی در روند اجرا در مبادی گمرکی نظیر گمرک شهریار مواجه است که رفع این مشکلات نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با تاکید بر لزوم کنترل قیمت مواد جانبی و بسته بندی داروهای تولیدی توسط وزارت صمت و تضمین تأمین این اقلام برای صنعت دارو، گفت: یکی از مشکلات صنعت داروسازی این است که شرکت‌های تولیدکننده مواد بسته بندی با هر نوسان نرخ ارز، قیمت محصولات خود را بر اساس نرخ روز افزایش می‌دهند؛ در حالی که قیمت محصول نهایی(دارو) به روز قابل تغییر نیست و در صورتی که فضای تولید این اقلام رقابتی شود، با قراردادهای بلند مدت می توان این ثبات را به حوزه تولید برگرداند.

به گفته مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بیمارستان‌ها از آذرماه ۱۴۰۰ از سازمان تأمین اجتماعی طلبکار هستند که لازم است تسویه حساب بدهی این سازمان به بیمارستان‌ها و بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش در دستور کار قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: