کد خبر: ۳۱۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 01
رژیم صهیونیستی با جلوگیری از ورود دارو به باریکه غزه بر رنج مردم این منطقه افزوده و بیماران را مورد آزار قرار می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت>شبکه المیادین گزارش داد: اقدام اشغالگران به جلوگیری از ورود تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به نوار غزه، باعث تشدید رنج‌های بیماران در این منطقه شده است.

 به گزارش شفاآنلاین:نوار غزه از بحران انسانی رنج می‌برد، زیرا اشغالگران مانع ورود تجهیزات پزشکی لازم برای بیمارستان‌ها در این منطقه می‌شوند. این موضوع باعث شد، وزارت بهداشت نوار غزه، خواستار اعمال فشار بر اسرائیل شد تا اقدامات تنبیهی علیه اهالی غزه را متوقف کند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت در غزه در خصوص ابعاد این جنایت گفت: اشغالگری و محاصره از جانب اسرائیل، اصلی‌ترین عامل تهدید برای بیماران است، زیرا این رژیم به عمد به دنبال آسیب رساندن به بیماران است. وارد نشدن تجهیزات پزشکی و تشخیصی تاثیر مستقیم بر جان بیماران به ویژه بیماران اورژانسی در نوار غزه دارد.

وزارت بهداشت غزه در برابر گذرگاه بیت حانون، فریاد کمک خواستن فوری سر داد تا اسرائیل را برای اجازه ورود تجهیزات پزشکی و تشخیصی به این منطقه تحت فشار قرار دهد. اشغالگران، اقدامات تنبیهی اتخاذ می‌کنند و باعث بحران انسانی می‌شوند که رنج‌های هزاران بیمار در این منطقه را تشدید کرده است.

اشغالگران مانع از ورود تجهیزات کاتتریزاسیون قبلی و تجهیزات رادیولوژی متحرک و دیجیتال می‌شوند که این موضوع، بیمارستان‌ها در نوار غزه را به شدت زیر فشار قرار می‌دهد. جلوگیری اشغالگران از ورود تجهیزات تشخیصی نه فقط باعث انتظار طولانی بیماران برای تشخیص می‌شود، بلکه همچنین باعث وخامت حال بیمارانی می‌شود که مجبورند برای سفر به خارج به منظور درمان، منتظر موافقت‌های امنیتی بمانند.

داخل سالن‌های بیمارستان ها، این بیماران برای گرفتن عکس رادیولوژی، منتظر رسیدن نوبت خود هستند، در حالی که ممکن است نوبت به آن‌ها نرسد. در نوار غزه فقط یک دستگاه سی تی اسکن وجود دارد و نمی‌تواند نیاز بیش از دو میلیون نفر را تامین کند، به همین علت، باعث رنج‌های بیشتری می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: