کد خبر: ۳۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 30
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: فروش هرگونه مکمل در باشگاه‌های ورزشی و سوپر مارکت‌ها ممنوع است.
شفاآنلاین>سلامت>مجیدخجسته پور با بیان اینکه وفروش مکمل‌های ورزشی و فرآورده‌های دارویی فقط از طریق داروخانه‌ها قانونی است افزود: چرخه رسمی تولید و توزیع فرآورده‌های سلامت محور؛ کارخانه‌های تولیدی، شرکت‌های واردکننده و  پخش و درنهایت داروخانه‌ها هستند، بنابراین اگر فرآورده‌ای به هر دلیل از این چرخه خارج شود، به عنوان کالای قاچاق محسوب و سلامت آن مورد تایید نیست.
 به گزارش شفاآنلاین:وی با اشاره به پیامد‌های جبران‌ناپذیر مصرف مکمل‌های ورزشی غیر مجاز و تجویز نادرست این فرآورده‌ها گفت: استفاده از مکمل‌ها و دارو‌های غیر مجاز پیامد‌های جبران ناپذیر کبدی، مغزی و کلیوی را به همراه دارد و مصرف بیش از اندازه و یا بدون نیاز بدنی مکمل‌ها ممکن است سبب بروز آسیب‌های بعدی شود به همین دلیل مصرف برخی از این فرآورده‌ها نیاز به تجویز پزشک متخصص دارد.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: در راستای تامین سلامت مردم و نظارت بر اجرای قانون ممنوعیت ارائه مکمل، کارشناسان اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو با همراهی کارشناسان اداره ورزش و جوانان به صورت مستمر از باشگاه‌های ورزشی بازدید می‌کنند.

خجسته پور گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در زمینه تهیه و توزیع دارو و فرآورده‌های دارویی و مکمل‌های ورزشی، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۴۳۳۵۲۳۱۱-۰۵۱ به کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اطلاع دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: