کد خبر: ۳۱۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 29
تا پایان همین هفته یعنی روز جمعه ۱۱ مهرماه، برگ‌های پاییزی کاخ سعدآباد جمع آوری نخواهند شد.

شفاآنلاین>سلامت> این روزها که بعد از برد تیم ملی ایران حال بسیاری خوب شده، تعداد مراجعان به مجموعه‌ها و مراکز گردشگری و تاریخی هم افزایش پیدا کرده است. در همین رابطه مدیر روابط‌ عمومی مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد هم به همشهری آنلاین اعلام کرد: تا پایان همین هفته یعنی روز جمعه ۱۱ مهرماه، برگ‌های پاییزی کاخ سعدآباد را جمع آوری نخواهیم کرد. لذا شهروندانی که هنوز عکس پاییزی نگرفته‌اند، روزهای باقی مانده را از دست ندهند!

 به گزارش شفاآنلاین:وی همچنین افزود: در این چند روز ورود به محوطه مجموعه فرهنگی سعدآباد جهت عکاسی برای شهروندان رایگان خواهد بود.

 محمد کلهر درباره آخرین وضعیت مراجعان به این مجموعه فرهنگی و تاریخی افزود: مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد به «نگین گردشگری تهران» شهرت دارد، این مجموعه دارای یک فضای ۸۰ هکتاری از طبیعت چشم‌نواز با رودخانه زیبای دربند است، همچنین این مجموعه با داشتن ۱۵ موزه و کاخ‌موزه به نوعی در جهان منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز و شروع برگ‌ریزان، کاخ سعدآباد به یکی از زیباترین مظاهر این فصل در تهران تبدیل می‌شود، ادامه داد: در فضای مجازی اعلام کردیم که برگ‌های پاییزی کاخ را فعلا جمع‌آوری نمی‌کنیم، تا مردم فرصتی برای حضور در کاخ و ثبت خاطره‌ها و عکس‌های زیبای پاییزی داشته باشند. بعد از این اعلام با استقبال نسبتا بیشتری از سوی بازدیدکنندگان روبه‌رو شدیم، که البته اوج این بازدیدها در دو روز آخر هفته اتفاق خواهد افتاد.

کلهر اظهار کرد: استقبال بازدیدکنندگان در سال جاری نسبت به دو سال اخیر بیشتر بوده، چرا که شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته مناسبات اجتماعی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده بود، ‌با ایجاد ایمنی و کم شدن شیوع این ویروس، بازدید از کاخ سعدآباد نیز افزایش یافت.

مدیر روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد درباره میزان استقبال بازدیدکنندگان از سعدآباد گفت: در روز جمعه هشتم مهرماه امسال که مصادف بود با روز جهانی گردشگری به نوعی یک رکورد جدید در بازدید از مجموعه کاخ سعدآباد به ثبت رسید و ۱۶ هزار و ۸۰۳ نفر در این روز از مجموعه بازدید کردند، این در حالی‌ است که بیشترین بازدید از این مجموعه فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱ به روز سوم فروردین با ۱۵ هزار و ۱۹۱ نفر مربوط می‌شود.

عکس‌های پاییزی را در این لوکیشین بی‌نظیر بگیرید

کلهر ادامه داد: بسیاری از بازدیدکنندگان مجموعه سعدآباد بیشتر برای بازدید و قدم زدن در طبیعت زیبای کاخ به اینجا می‌آیند، زیرا اکثر بازدیدکنندگان داخلی در دفعات اولی که به مجموعه می‌آیند از موزه‌ها دیدن می‌کنند و بازدید چندباره موزه‌ها دیگر جذابیت چندانی برای آنها نخواهد داشت، اما طبیعت زیبای سعدآباد همواره دیدنی و چشم‌نواز است و در هر فصلی زیبای خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: مجموعه کاخ سعدآباد دو طیف بازدیدکننده دارد که شامل بازدیدکنندگان خارجی و داخلی می‌شود، البته بازدیدکنندگان داخلی همیشه بیشتر بوده‌اند. بازدیدکنندگان داخلی عموما برای استفاده از طبیعت مجموعه به کاخ مراجه می‌کنند، اما مخاطبان خارجی مجموعه به بازدید از کاخ‌موزه‌ها و تماشای تاریخ معاصر ایران رغبت بیشتری نشان می‌دهند، از بین موزه‌ها کاخ‌ موزه سبز و کاخ‌موزه ملت که مربوط به دوران پهلوی اول و دوم می‌شوند، بازدیدکنندگان بیشتری دارند.

کلهر ادامه داد: مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد بازدیدکنندگان تخصصی نیز دارد، موزه هنرهای زیبا با ۴ هزار اثر فاخر هنری ایرانی  مربوط به دوران صفوی و قاجار و آثار خارجی باقی مانده از قرن هجدهم و نوزدهم، مورد توجه خاص هنرمندان ایرانی و خارجی است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: دانش‌آموزان مدارس نیز از مخاطبان کاخ سعدآباد هستند، موزه‌ اتوموبیل‌های سلطنتی برای دانش‌آموزان پسر و موزه ظروف برای دانش‌آموزان دختر جذابیت خاصی دارد.

عکس‌های پاییزی را در این لوکیشین بی‌نظیر بگیرید

کلهر با بیان اینکه همکاران ما در مجموعه سعدآباد در حفظ زیبایی طبیعت کاخ بسیار تلاش می‌کنند، اظهار کرد: هر هفته یک بار رودخانه دربند که از میان کاخ می‌گذرد پاکسازی می‌شود، متاسفانه رودخانه در گذر از میان تفرج‌گاه‌ها و رستوران‌های دربند با زباله‌هایی که آنها تولید می‌کنند دچار آلودگی می‌شود.

وی افزود: همچنین در هفته گذشته هزار و ۲۰۰ اصله از درختان مجموعه که در مسیر حرکت بازدیدکنندگان بود خشکه‌گیری شد، چرا که با آغاز فصل بارش‌ها امکان شکستن و افتادن شاخه‌های خشک درختان به وجود می‌آید و ممکن است برای افراد گردشگر ایجاد خطر بکند.

مدیر روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد اظهار کرد: مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد در طول سال تنها چند روز از پیش تعیین شده که ۶ یا ۷ روز بیشتر نیست را تعطیل اعلام می‌کند و در بقیه ایام سال دایر است، البته ممکن است اتفاقات خاصی مانند استقبال از مقامات سیاسی کشورهای دیگر در کاخ یا روزهایی که امکان خطر طغیان رودخانه وجود داشته باشد نیز تعطیل باشد.

کلهر گفت: این مجموعه در شش ماهه اول سال از ساعت ۸ و نیم تا ساعت ۱۹ و در شش ماهه دوم سال از ۸ صبح تا ساعت ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است. البته بازدیدکنندگان برای خرید بلیت و حضور در مجموعه باید تا قبل از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به کاخ مراجعه و به مجموعه وارد شوند. همچنین بلیت را می‌توان از اپلیکشن تاپ و سایت‌های تفریحاتی نیز تهیه کرد.

وی افرود: قیمت بلیت مجموعه ۵ هزار تومان است، البته بازدید از مجموعه سعدآباد در روز جهانی گردشگری رایگان بوده، همچنین دانش‌آموزان و دانشجویانی که از مدارس و دانشگاه‌ها به مجموعه مراجعه می‌کنند نیز شامل بلیت نیم‌بها می‌شوند.

قابل مشاهده در دسکتاپ


قابل مشاهده در موبایل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: