کد خبر: ۳۱۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 29
افرادی که متابولیسم "سریع" دارند ممکن است بیشتر حرکت کنند - حتی اگر این حرکت بیش از اندازه باشد. هرچه تحرک بیشتری داشته باشید، هر بار که حرکت می کنید کالری بیشتری می سوزانید.
 شفاآنلاین>سلامت>کم تحرکی در افراد می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری ها شود. کم تحرکی باعث بروز مشکلات زیر می شود

یبوست دارید

وقتی که شما بیشتر حرکت می کنید، روده های شما نیز حرکات بیشتری از خود نشان می دهند و مدفوع کردن طبق برنامه راحت تر خواهد شد. وجود ماهیچه های سالم در شکم و دیافراگم شما نیز کلید انتقال مواد زائد از طریق دستگاه گوارش شما است. ورزش مداوم می تواند به شما کمک کند تا منظم مدفوع کنید؛ به خصوص با افزایش سن که گرفتار یبوست می شوید.

سفتی مفاصل را تجربه می کنید

اگر مفاصل دردناک و به سختی حرکت می کنند، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از شرایط التهابی مانند آرتریت یا یک بیماری خودایمنی باشد. اما مفاصل زمانی که به اندازه کافی از آنها استفاده نکنید نیز می توانند سفت شوند. آنها را درگیر کنید تا فعال باشند و قفل نشوند و باعث درد شما نشوند.

به سختی تنفس می کنید

درست مانند عضلات دوسر که با عدم استفاده از آنها ضعیف تر می شوند، ماهیچه هایی که به ریه های شما کمک می کنند نیز در هنگام تنفس به داخل و خارج حرکت کنند، اگر به طور منظم آنها را تمرین ندهید، قدرت خود را از دست می دهند. هرچه فعالیت کمتری انجام دهید، حتی در حین انجام کارهای آسان روزانه، بیشتر دچار تنگی نفس می شوید.

دمدمی مزاج شده اید

عدم تحرک بیشتر به سلامت جسمانی شما صدمه می زند. همچنین می تواند احساس اضطراب و افسردگی را افزایش دهد. با تحرک و ورزش کردن باعث شوید خون به طور منظم پمپاژ شود. ورزش‌های قلبی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا دویدن، خلق و خوی شما را تقویت می‌کنند و حتی عزت نفس شما را بهبود می‌بخشد.

همیشه کم انرژی هستید

بیشتر اوقات احساس تنبلی و خستگی می کنید؟ ورزش به رساندن اکسیژن و مواد مغذی به بافت های شما کمک می کند. اگر بیشتر وقت خود را نشسته می گذرانید، آن ها همان مقدار سوختی را که برای ادامه کار شما نیاز دارند دریافت نمی کنند.

متابولیسم شما کندتر است
افرادی که متابولیسم "سریع" دارند ممکن است بیشتر حرکت کنند - حتی اگر این حرکت بیش از اندازه باشد. هرچه تحرک بیشتری داشته باشید، هر بار که حرکت می کنید کالری بیشتری می سوزانید.

بی خوابی شما را خسته کرده است؟
اگر از شمردن گوسفندان در شب خسته شده اید، بلند شوید و در روز حرکت کنید. زمانی که یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید، سریع‌تر به خواب می‌روید و عمیق‌تر می‌خوابید.

شما همه چیز را فراموش می کنید؟

ورزش منظم به بدن شما می گوید که مواد شیمیایی بیشتری به نام فاکتورهای رشد بسازد. آنها تولید رگ های خونی را در مغز شما افزایش می دهند. هر چه خون بیشتری به مغز شما برسد، بهتر می توانید فکر کنید، به خاطر بسپارید و تصمیم بگیرید.

فشار خون شما بالاست
اگر بیشتر وقت خود را در حالت نشسته می گذرانید، خطر ابتلا به بیماری قلبی در شما افزایش پیدا می کند. این تا حدی به این دلیل است که احتمال ابتلا به فشار خون بالا، یک عامل خطر بزرگ برای بروز مشکلات قلبی مانند بیماری عروق کرونر و حمله قلبی است.

شما پیش دیابت دارید

زمانی که فعالیت بدنی بخشی منظم از زندگی شما باشد، بدن شما زمان آسان تری برای کنترل قند خون شما دارد. سطح قند خون ثابت شما را از منطقه خطر دیابت نوع 2 دور می کند.
کمر درد دارید؟

وقتی عضلات مرکزی بدن شما به دلیل عدم استفاده ضعیف می شوند، نمی توانند پشت شما را آنطور که باید حمایت کنند. این کار باعث می‌شود تا در حین حرکات روزمره مانند ایستادن یا دراز کردن، عضلات پشت خود را خیلی راحت‌تر بهم بزنید. پیلاتس، یوگا و سایر ورزش‌هایی که از کشش استفاده می‌کنند، برای تقویت کمر مفید هستند.

همیشه گرسنه هستید؟

به نظر می‌رسد اگر بیشتر ورزش می‌کردید بیشتر گرسنه می‌شوید، اما معمولاً برعکس است. ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه‌سواری، شنا، پیاده‌روی و دویدن در واقع می‌توانند اشتهای شما را کاهش دهند، زیرا سطوح خاصی از «هورمون‌های گرسنگی» را در بدن شما تغییر می‌دهند.

خیلی مریض می شوید؟

مطالعات نشان می‌دهند که هرچه فعالیت متوسط‌تری داشته باشید، احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا سایر میکروب‌ها کاهش می‌یابد. وقتی ورزش را به عادت تبدیل کنید، سیستم ایمنی بدن شما قوی تر می شود.

پوست شما درخشش خود را از دست داده است

اگر پوست شما کدرتر از حد معمول به نظر می رسد، عدم تحرک ممکن است مقصر باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که ورزش متوسط گردش خون و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، که به پوست شما کمک می کند تا آن درخشش جوانی را حفظ کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: