کد خبر: ۳۱۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 27
۲۰ هزار ویال دیگر از داروی کتامین ایرانی در حال حاضر تولید و آماده ارسال به مراکز بیمارستانی و درمانی است.
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین گفت: کتامین برای اولین بار در کشور تولید و وارد بازار شد.

به گزارش شفاآنلاین:منصور نکوئی‌نیا امروز در جمع خبرنگاران، در مورد برنامه‌ریزی برای تأمین داروهای مورد نیاز داخل با استفاده از ظرفیت‌های بومی، اظهار کرد: خط تولید داروی بیهوشی کتامین در شرکت داروی اکسیر بروجرد راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: این خط تولیدی با پیگیری و تلاش متخصصان داخلی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر ۲۰ هزار ویال از داروی تولیدی در مرحله نخست وارد بازار شده است، با تولید کتامین در داروسازی اکسیر، کشور از واردات این محصول بی‌نیاز گشته و از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار ویال دیگر از داروی کتامین ایرانی در حال حاضر تولید و آماده ارسال به مراکز بیمارستانی و درمانی است.

نکوئی‌نیا اضافه کرد: این دارو برای نخستین بار در ایران تولید و روانه بازار شده است و دانشمندان ایرانی این دارو را بومی‌سازی کردند.

وی با بیان اینکه این شرکت توانایی تأمین تمام محصول مورد نیاز کتامین برای نیاز داخل را دارد، اضافه کرد: این خط توانایی تولید یک و نیم میلیون ویال کتامین را داشته و محدودیتی در تولید این دارو وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین با بیان اینکه تلاش ما تولید داروهای مورد نیاز داخلی است و در این راه تمام ظرفیت‌های موجود را به کار گرفته‌ایم، عنوان کرد: موفقیت‌های مهمی در حوزه تولید داروی مورد نیاز در شرکت‌های زیرمجموعه تیپیکو به دست آمده که به‌زودی به اطلاع مردم می‌رسانیم.

نکوئی‌نیا ادامه داد: کتامین جهت القا و حفظ بیهوشی عمومی در ستینگ‌های جراحی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه دارد. کتامین دارای خصوصیات ضد درد است بنابراین علاوه بر کاربرد اصلی آن به‌عنوان یک داروی القای بیهوشی، در کاهش دردهای حاد یا مزمن، متعاقب اعمال جراحی می‌تواند مؤثر واقع شود و نیاز و میزان استفاده از سایر داروهای ضد درد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه پس از اعمال جراحی را نیز کاهش می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: