کد خبر: ۳۱۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 27
آمار تولد نوزاد نارس در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بالا است، این موضوع دلایل مختلفی دارد که سزارین پیش از موعد یا بیماری‌های زمینه‌ای مادر، از مهم‌ترین دلایل آن است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان حوزه معاونت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا، امواج رادیویی و اینترنت از دیگر عوامل موثر در تولد نوزاد نارس است، گفت: مادران باردار با وقوع پدیده وارونگی هوا که در زمستان شایع است، از تردد غیرضروری در محیط خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین:مریم کاظمی  اظهار کرد: استفاده از دفترچه‌های پایش رشد ویژه نوزادان نارس، غربالگری رتینوپاتی نارسی که نوعی غربالگری بینایی است (زیرا نوزادان نارس مستعد نابینا شدن به دلیل نرسیده بودن شبکیه هستند)، ازجمله خدماتی است که برای نوزادان نارس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش به والدین درباره نحوه نگهداری از نوزاد نارس در مراکز ارائه دهنده خدمات داده می‌شود، همچنین آموزش تغذیه با شیر مادر به دلیل اهمیت تغذیه نوزاد برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ها و عفونت و بررسی تکاملی کودکان نارس کمتر از ۳۴ هفته برای بررسی تکامل از ۱۶ روزگی جهت تست بیلی انجام می‌شود.

رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان حوزه معاونت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: آمار تولد نوزاد نارس در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بالا است، این موضوع دلایل مختلفی دارد که سزارین پیش از موعد یا بیماری‌های زمینه‌ای مادر، از مهم‌ترین دلایل آن است.

وی اضافه کرد: لازم است هر مادری که تمایل به فرزندآوری دارد با مراجعه به مراکز ارائه خدمات سلامت، مراقبت‌های مخصوص را انجام دهد، همچنین به مادران توصیه می‌شود که به هیچ عنوان داوطلب سزارین الکتیو یا تاریخ لاکچری جهت زایمان نباشند، زیرا عواقب تولد نوزاد نارس تا پایان عمر گریبان‌گیر فرزندشان خواهد بود.

کاظمی با بیان اینکه آلودگی هوا، امواج رادیویی و اینترنت از دیگر عوامل مؤثر در تولد نوزاد نارس است، خاطرنشان کرد: مادران باردار با وقوع پدیده وارونگی هوا که در زمستان شایع است از تردد غیرضروری در محیط خودداری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: