کد خبر: ۳۱۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 26
میزان انرژی تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۶ وات بر مترمربع و در سال ۲۰۹۰ به ۸.۵ وات بر مترمربع می‌رسد. وقتی درجه حرارت در مقیاس جهانی بیشتر از ۳ درجه بالا برود، کره زمین دیگر جای زندگی نخواهد بود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزایش موارد بیماری های تنفسی در کشور را با تغییرات آب و هوایی مرتبط دانست و گفت: بیماری های تنفسی دارد جای سرطان‌ها را به عنوان دومین عامل بیماری‌ها می‌گیرد.

 به گزارش شفاآنلاین:جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تغییرات اقلیمی موجب گرم شدن زمین، افزایش دی‌اکسیدکربن، بالا آمدن سطح آب دریاها، بروز سیلاب‌ها، تغییرات آب و هوایی، گرد و غبار، کاهش منابع آب، باران‌های سیل‌آسا و به هم ریختگی فصول شده است.

وی ادامه داد: میزان انرژی تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۶ وات بر مترمربع و در سال ۲۰۹۰ به ۸.۵ وات بر مترمربع می‌رسد. وقتی درجه حرارت در مقیاس جهانی بیشتر از ۳ درجه بالا برود، کره زمین دیگر جای زندگی نخواهد بود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزایش بیماری‌هایی نظیر وبا را محصول این وضعیت عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست‌ها باید به سمت تغییر سیستم پیش برود. ارتقای سطح دانش مردم درباره بیماری‌ها، ایمنی آب و غذا، بهره‌گیری از توان سازمان‌های مردم نهاد، بروزرسانی راهنماهای بالینی، افزایش آگاهی در سطح دانشگاه‌ها و جامعه و افزایش آگاهی کارکنان سلامت به مهار تبعات تغییرات اقلیمی کمک می‌کند.

جندقی افزود: در سطح وزارت بهداشت، یک کمیته ملی در مورد تغییرات اقلیم داریم و دو برنامه ملی نیز با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیدو در حال اجرا است.

وی از تهیه نقشه ارزیابی ملی این تغییرات در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: باید به سمت کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی و تولید انرژی پاک و توسعه کشاورزی هایتک در جهت کاهش مصرف آب پیش برویم.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در بخشی از جغرافیای کشور ۳۴۰ روز آفتابی در سال داریم، بیان کرد: با استفاده از این فرصت قادر هستیم نیمی از انرژی کشور را از این راه تولید کنیم.

جندقی افزود: در ۶ استان کشور با انجام اقداماتی در مورد آب و هواهای سرد، گرم، خشک و معتدل و همچنین بلایا، جمعیت و محیط و سلامت توانسته ایم اطلاعات لازم را به دست بیاوریم.

وی به اهمیت تجمیع اطلاعات مختلف به دست آمده توسط ارگان‌های مختلف در عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: با تجمیع این اطلاعات می‌توانیم وضعیت سلامت را بهتر ترسیم کنیم و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: