کد خبر: ۳۱۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022November 26
بر اساس گزارش انجمن ریه آمریکا، تنها ۱۶ درصد از سرطان‌های ریه زود تشخیص داده می‌شوند و بیش از نیمی از افراد مبتلا به سرطان ریه در عرض یک سال پس از تشخیص می‌میرند. میانگین بقای پنج ساله کمتر از ۱۹٪ است
شفاآنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان می دهد که غربالگری سالانه سرطان ریه برای افراد سیگاری شدید می تواند در درازمدت احتمال زنده ماندن ناشی از سرطان ریه را افزایش دهد.
غربالگری با سی تی اسکن موجب تشخیص زودهنگام سرطان ریه می شود

 به گزارش شفاآنلاین: محققان دریافتند وقتی غربالگری سی تی اسکن با دوز پایین سرطان ریه را در مراحل اولیه شناسایی می‌کند، بیماران ۸۰ درصد شانس زنده ماندن ۲۰ ساله دارند. و برای برخی، این شانس به ۱۰۰٪ می‌رسد.

اما بر اساس گزارش انجمن ریه آمریکا، تنها ۱۶ درصد از سرطان‌های ریه زود تشخیص داده می‌شوند و بیش از نیمی از افراد مبتلا به سرطان ریه در عرض یک سال پس از تشخیص می‌میرند. میانگین بقای پنج ساله کمتر از ۱۹٪ است.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند با شناسایی و درمان سرطان در زمانی که کوچک و جزئی است، بیماران می‌توانند در درازمدت به طور مؤثر درمان شوند.

دکتر «کلودیا هنشکی»، محقق اصلی مطالعه از دانشگاه آیکان نیویورک، می‌گوید: «موانعی برای غربالگری وجود دارد که عمدتاً ناشی از این باور است که از تشعشعات بیش از حد استفاده می‌شود. اما دوز اشعه بسیار کم است. این دوز کمتر از ماموگرافی است، و زنان سال هاست که این مورد را داشته‌اند.»

اما بر اساس گزارش انجمن ریه آمریکا، تنها 16 درصد از سرطان های ریه زود تشخیص داده می شوند و بیش از نیمی از افراد مبتلا به سرطان ریه در عرض یک سال پس از تشخیص می میرند. میانگین بقای پنج ساله کمتر از 19٪ است.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند با شناسایی و درمان سرطان در زمانی که کوچک است، بیماران می‌توانند در درازمدت به طور موثر درمان شوند.

با این حال، غربالگری سرطان ریه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. گزارش اخیر انجمن ریه نشان داد که تنها 6 درصد از آمریکایی های واجد شرایط غربالگری را انجام داده اند. در برخی ایالت‌ها، نرخ غربالگری سرطان ریه به 1 درصد می‌رسد.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده غربالگری سالانه سرطان ریه را برای افراد ۵۰ تا ۸۰ ساله که به مدت ۲۰ سال یک بسته در روز سیگار کشیده‌اند یا در ۱۵ سال گذشته آن را ترک کرده‌اند، توصیه می‌کند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند با شناسایی و درمان سرطان در زمانی که کوچک است، بیماران می‌توانند در درازمدت درمان شوند.

با این حال، غربالگری سرطان ریه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. گزارش اخیر انجمن ریه نشان داد که تنها 6 درصد از آمریکایی های واجد شرایط غربالگری را انجام داده اند. در برخی ایالت‌ها، نرخ غربالگری سرطان ریه به 1 درصد می‌رسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: