کد خبر: ۳۱۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 03
دستگاه نبولایزر استنشاق دارو را برای بیماران در محل بستری ممکن می‌کند و شرایط را برای بیمارانی که امکان خوردن دارو را ندارند، تسهیل می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت>به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل یک شرکت فناور گفت: نبولایزر دستگاهی است که با وارد کردن دارو به صورت غبار یا مه به داخل ریه بیمار به معالجه بیماران تنفسی مانند بیمارانی که دچار فیبروز ریه، تنگی نفس و آسم شدید هستند، کمک می‌کند.
مازیار سجادی افزود: نبولایزر هوا یا اکسیژن فشرده را درون داروی مایع پمپ می‌کند تا آن را به بخار قابل استنشاق تبدیل کند و بیمار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی نفس می‌کشد. به این ترتیب دارو با سرعت بیشتر و با عوارض جانبی کمتر جذب می‌شود. استفاده از نبولایزر منجر به کاهش درد و عفونت، بهبود سرفه و افزایش عملکرد عضلات تنفسی می‌شود.
 به گزارش شفاآنلاین:هوایی که وارد دستگاه می‌شود در کمپرسور آن فشرده و سپس وارد محفظه دارو می‌شود. با این فشار، داروی مایع تبدیل به ذرات ریز بخار می‌شود و به ماسک نبولایزر می‌رسد.
استفاده از نبولایزر برای شرایط حاد که بیمار در منزل دچار مشکل ریوی شدید شده و دسترسی به محیط درمانی وجود ندارد مناسب است. در درمان آسم، این دستگاه موثرتر است، زیرا مانند اسپری‌ها بیمار نباید نفس عمیق بکشد.
این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: نبولایزر تولید شده در داخل کشور یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد و همین امر سبب شده است تا صرفه جویی ارزی قابل توجهی در داخل کشور صورت گیرد.
تولید نبولایزر در الکتروسازه دامون علاوه بر این که نیاز بیمارستانی داخل را برطرف کرده، حدود ۱۰ فرصت شغلی نیز به صورت مستقیم ایجاد کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: