کد خبر: ۳۱۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 03
یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: یکی از مشکلاتی که مبتلایان به کرونا را حسابی اذیت می‌کند سردرد است که راه‌های درمانی آن سبب کاهش سردرد افراد می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>مریم نواب زاده اظهار کرد: یکی از راه‌های درمان این است که تخم گشنیز و نبات را به میزان مساوی با هم ترکیب کرده و بعد از هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری از آن را مصرف کنید.

به گزارش شفاآنلاین:وی ادامه داد: همچینن می‌توانید ناحیه پیشانی و گیجگاه را با روغن بنفشه یا روغن بابونه به صورت ملایم ماساژ دهید و یا می‌توانید گلاب و روغن گل سرخ را روزی چند بار بو کنید.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که پس از بهبود هم مبتلایان به کرونا را آزار می‌دهد تب و بی حالی است، یکی از توصیه‌های کمک درمانی طب ایرانی به درمان ضعف و بی حالی این است که یک قاشق مرباخوری از عسل یا مخلوط آب و عسل با لیمو ترش را هر دو ساعت یک استکان آهسته آهسته بنوشید و یا اگر دیابت ندارید هر شش ساعت یک قاشق مرباخوری شیره انگور را بخورید، سیب پخته یا آب سیب یا فالوده یا مربای سیب یا هویچ پخته یا آب هویج مصرف کنید؛ قبل از خواب شبانه به مدت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه پا‌ها را در آب گرم قرار دهید و اگر تب ندارید بدن را با روغن بابونه روغن مالی کنید.

نواب‌زاده ادامه داد: بدن درد یکی از مشکلاتی است که مبتلایان به کرونا را خیلی آزار می‌دهد، برای درمان بدن درد می‌توانید ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر چوب دارچین را در دو لیوان آب جوش به مدت یک یا دو ساعت دم کنید، بعد از دم کشیدن به آن عسل هم اضافه کنید و هر ۸ ساعت ۶ تا ۸ ساعت یک استکان از این ترکیب بنوشید.

وی بیان کرد: اگر تب ندارید بدن را با روغن بابونه روغن مالی کنید و یا قبل از خواب شبانه به مدت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه پا‌ها را در آب گرم قرار دهید همچنین می‌توانید نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل همراه با یک قاشق چای خوری عسل را مصرف کنید.

نواب زاده تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حین یا پس از بهبودی سویه‌های مختلف کرونا دیده می‌شود سرفه‌های خشک یا خلط دار است؛ برای درمان سرفه خشک می‌توان یک قاشق غذاخوری به‌دانه را در یک لیوان آب جوش خیس کنید و هر نیم ساعت یک قاشق غذاخوری از آن را بخورید؛ یک قاشق غذاخوری از بنفشه یا ختمی را در لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و هر ۸ ساعت بنوشید.

نواب زاده بیان کرد: سه عدد عناب نیم‌کوب و یک قاشق غذاخوری پودر گل ختمی، سه عدد انجیر و نصف قاشق چای خوری پودر آویشن را با هم مخلوط کنید و با یک لیوان آب جوش بجوشانید طوری که نصف لیوان آب بماند و هر ۸ ساعت از این جوشانده بنوشید.

وی برای درمان سرفه خلط دار خاطرنشان کرد: می‌توانید ۵ عدد عناب نیم‌کوب را با سه سانتی‌متر چوب دارچین با یک و نیم لیوان بجوشانید تا به حجم یک لیوان برسد و هر ۸ ساعت از این جوشانده بنوشید.

نواب زاده یادآور شد: پنج عدد عناب نیم‌کوب را با یک قاشق چای‌خوری پودر ریشه شیرین بیان را با یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا به حجم یک لیوان برسد و هر ۱۲ ساعت بنوشید.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: