کد خبر: ۳۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 03
دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف:
دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف درباره افراد بازداشت شده در شب گذشته در دانشگاه شریف توضیحاتی ارائه کرد.

شفاآنلاین>سلامت>«علی محدث زاده» دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی شب گذشته در دانشگاه صنعتی شریف گفت: ما شب گذشته با تعداد زیادی اسم مواجه بودیم از دانشجویان مختلفی که مفقود بودند در مورد برخی از آن‌ها دوستانشان مطمئن بودند که دستگیر شده‌اند اما در مورد برخی هیچ خبری نداشتیم. ما از منابع مختلف مثل کانال تلگراممان و… پیغام گذاشتیم که اسم افراد را بدهند. در حدود ۴۰ اسم جمع آوری کردیم. این روند تا صبح ادامه داشت. 

 به گزارش شفاآنلاین:وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از دوستان خبر می‌دادند که یا خودشان آزاد شده‌اند یا خبر داشتند که دانشجویان دیگری آزاد شده‌اند که اسمشان را نمی‌دانستند، ادامه داد: ممکن است همین حال که با هم صحبت می‌کنیم حدود ۱۰ نفر یا بیشتر آزاد شده باشند. میزان قابل توجهی از این افراد دستگیر شده اصلا در تجمع هم نبودند و یک باره عده‌ای را دستگیر کردند و با هدف نبود و اینگونه نبود که دنبال یک نفر مشخص مثلا آمده باشند. البته گزارش‌هایی هم داریم که مشخصا دنبال یک فرد خاص برای دستگیری آمده اند. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: خیلی از دانشجویانی که از دانشگاه می‌رفتند ممکن است در تجمع هم نبوده باشند و در مقابل درب خروجی دانشگاه بودند و حتی تعدادی از اساتید هم در این بین گیر افتاده بودند. در واقع ممکن است کسانی دستگیر شده باشند که اصلا در تجمع شرکت نداشتند. ما همه اسامی که به دستمان رسیده را به معاونت دانشجویی دانشگاه فرستاده‌ایم و آن‌ها نیز با روال عادی و میان بر تلاش کردند و پیگیر بچه‌ها بودند که وضعیت بچه‌ها چطور است و مذاکراتی داشتند. 

محدث‌زاده با بیان اینکه در بازداشت ها پلیس نقش نداشت و بیشتر لباس شخصی‌ها در دستگیری‌ها بر اساس چیزی که دیدیم نقش داشتند، گفت: پلیس حضور داشت اما ما ندیدیم کسی را بازداشت بکند. ما از پلیس خیالمان راحت‌تر بود که کاری نمی کنند ضمن اینکه حداقل می دانیم پلیس پاسخگو است و قابل پیگیری هست و می‌توانیم ببینیم که دانشجوها را به کجا برده اند. 

او در خصوص آخرین مکاتبات، پیگیری‌ها و سخنان رئیس دانشگاه شریف نیز اظهار کرد: تنها اقدام این بود که کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف مجازی شده و ورود دانشجویان کارشناسی مجاز نیست. 

محدث زاده در مورد همکاری و تسهیل‌گری سایر نهادهای مرتبط مثل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: برای آزادی دانشجویانی که قبلا در فرایندهای روزهای قبل بازداشت شده‌اند دانشگاه همه اهرم‌هایش را به کار برده است و هم مسئول نهاد، هم رئیس و معاونت دانشجویی و فرهنگی تلاش کردند و فعال شده بودند و کمک می‌کردند و ارتباط ما بیشتر با معاونت دانشجویی است. ما سعی می‌کنیم داده‌هایی که از دانشجویان جمع می‌کنیم در اختیار معاونت قرار دهیم و ایشان هم این کار را می‌کنند. 

وی درباره افراد بازداشت شده گفت: بازداشتی‌های این روزها چند دسته هستند؛ برخی در خیابان دستگیر شده اند، برخی در تجمعی دستگیر شدند که همه آن‌ها آزاد شدند. تعدادی نیز وزارت اطلاعات احضار و بازداشت کرد. همه این افراد را اگر جمع بزنیم تا قبل از فرایند دیشب حدود ۱۰ تا ۱۱ نفر بازداشتی بودند و دراین رقم تردید داشتم چون خبر آزادی یکی از آن‌ها را داریم. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ما امیدواریم تعداد آزادی‌ها بیشتر از این باشد، در مورد چگونگی دعوت از وزیر علوم برای ورود به دانشگاه گفت: تصور من این بود که رئیس دانشگاه ایشان را آورده بود البته اطلاع دقیق ندارم. 

او در آخر با اشاره به این خبر دانشگاه که از حدود ۳۵ بازداشتی ۶ نفر را نگه داشته‌اند و حدود ۳۰ دانشجو آزاد شده اند، گفت: ما هنوز از طریق بچه‌ها در مورد آزادی بازداشتی‌ها نشنیده‌ایم و این خبر را دانشگاه داده است. علاوه بر این تعدادی دانشجو داریم که هیچ خبری از آن‌ها نیست و دانشجویان اسامی آن‌ها را می‌دهند باید ببینیم که این دانشجوها کجا هستند؛ جای مخفی شده‌اند یا خوابگاه هستند، تعداد این اسامی ۵ تا۶ نفر است. اختلاف آمار بازداشتی‌هایی که با آمار دانشگاه داریم احتمالا به خاطر همین تعداد مفقودی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: