کد خبر: ۳۱۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 03
اگر به دلایل مختلف افراط در سفید کردن دندان صورت بگیرد، ساختار دندان به پوسیدگی آسیب‌پذیر می‌شود؛ یا لثه های فرد حساس و تحریک پذیر می شود.
شفاآنلاین>سلامت>بلیچ به معنی سفید کردن و بلیچینگ هم کلمه‌ای است که در دندانپزشکی جهت روشن کردن استفاده ‌می‌شود؛ ولی در بین عامه مردم به معنی سفید کردن دندان شناخته شده است. عوارض جانبی سفید کردن دندان میتواند شامل حساسیت دندان ها و تحریک لثه باشد. با این حال، اکثر بیماران هیچ عارضه جانبی قابل توجهی را از سفید کردن دندان توسط تیم حرفه ای تجربه نمی کنند، زیرا دندانپزشک می تواند روند را کنترل کند و درمان را به گونه ای انجام دهد که خطر را به حداقل برساند.

عوارض احتمالی سفید کردن دندان

به گزارش شفاآنلاین:دندانپزشکان تمام اقدامات احتیاطی ممکن را برای به حداقل رساندن خطر حساسیت دندان ها و تحریک لثه در طول درمان انجام می دهند. با این حال، عوارض جانبی ممکن است در برخی موارد رخ دهد، به خصوص برای کسانی که از کیت سفید کننده بدون نسخه استفاده می کنند که توسط دندانپزشک تجویز نشده است.

حساسیت دندان ها

حساسیت دندان یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی سفید کردن دندان است. اگر مینای دندان بیمار ضعیف شده باشد یا اگر سفید کردن به درستی انجام نشود، ممکن است این اتفاق بیفتد. در صورت لزوم، دندانپزشکان درمان های خاصی را قبل از سفید کردن توصیه می کنند تا خطر حساسیت کاهش یابد. به عنوان مثال، دندانپزشکان ممکن است به افرادی که پوسیدگی های دندانی دارند قبل از عمل سفید کردن، پر کردن دندان را پیشنهاد دهند.

تحریک لثه

برای سفید کردن دندان ها، لثه را با استفاده از سد دندانی از دندان ها جدا می کنند که این امر به طور قابل توجهی خطر تحریک لثه را کاهش می دهد. با این حال، اگر لثه ها به درستی ایزوله نشده باشند یا اگر کیت تهیه شده به درستی استفاده نشود، ممکن است تحریک لثه رخ دهد. با این حال اکثر بیماران هیچ مشکلی را در مورد تحریک لثه تجربه نمی کنند.

قبل از سفید کردن دندان ها با پزشک خود مشورت کنید

داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد آنچه که از درمان باید انتظار داشت، مهم است. سفید کردن دندان می تواند بیشتر لکه های جزئی را از بین ببرد، اما در درمان لکه های شدیدتر موثر نیست. دندانپزشک می تواند برای نوع نتایجی که می توانید از سفید کردن یا جرمگیری دندان انتظار داشته باشید شما را راهنمایی کنند و در صورتی که نتوان از این روش ها به نتایج ایده آل دست یافت، گزینه های جایگزین را بررسی کند.

همانطور که گفته شد، اکثر افراد هیچ عارضه جانبی از درمان های سفید کردن دندان را تجربه نمی کنند. قبل از شروع درمان، با دندانپزشک در مورد راه های کاهش خطر عوارض جانبی در طول درمان یا بعد از آن صحبت کنید. یک بلیچینگ خوب یک سال و نیم تا دو سال باقی می‌ماند و بعد به شرایط اول برمی‌گردد و باز باید این کار را تکرار کرد و مشکل زیادی نخواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار