کد خبر: ۳۱۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022September 30
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد آزمایش خونی که افراد در هنگام ابتلا به کووید-۱۹ انجام می دهند ، می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلات سلامتی طولانی‌مدت پس از بیماری را در این افراد پیش‌بینی کند.
شفاآنلاین>سلامت>محققان کالج دانشگاهی لندن در این مطالعه سطوح بیش از ۹۰ پروتئین خون را در ۵۴ کارمند بخش مراقبت‌های بهداشتی مبتلا به کووید-۱۹ و یک گروه کنترل شده از کارکنان سالم را بررسی و با یکدیگر مقایسه کردند.
به گزارش شفاآنلاین:آن‌ها دریافتند که چندین پروتئین به طور چشمگیری تا ۶ هفته، حتی در افرادی که علائم خفیف دارند، مختل می‌شوند.
محققان پیش‌بینی کردند ۲۰ نفر از آن‌ها علائم پایداری را تا یک سال بعد تجربه خواهند کردند که بیشتر آن‌ها با فرآیند‌های ضد لخته شدن و ضد التهابی مرتبط بودند.
محققان سپس از یک الگوریتم هوش مصنوعی (AI) برای اسکن پروتئین‌ها در نمونه‌های خون استفاده کردند و با موفقیت ۱۱ کارمند بخش بهداشتی را که علائم کووید طولانی‌مدت در آن‌ها وجود داشت ، شناسایی کردند.
بنا بر اعلام « اسکای » ، دکتر وندی هیوود (Wendy Heywood)، یکی از محققان کالج دانشگاهی لندن، گفت: اگر بتوانیم افرادی را که احتمال ابتلا به کووید طولانی‌مدت را دارند، شناسایی کنیم، راه به روی توسعه آزمایش‌های درمانی مانند دارو‌های ضد ویروسی در این مرحله اولیه هموار می‌شود.
دیگر محققان این مطالعه گفتند که آزمایش خون باید در یک مطالعه بزرگتر تأیید شود تا مطمئن شوند که الگوریتم هوش مصنوعی به درستی کار می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: