کد خبر: ۳۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022September 29
بسیاری از ما روزانه یک قرص یا مکمل ویتامین مصرف می کنیم. اما می توانیم آنچه را که بدن ما نیاز دارد از جاهای دیگر تهیه کنیم. به نظر شما، آیا واقعاً نیاز به مصرف مکمل داریم؟
شفاآنلاین>سلامت>در حالت ایده آل، همه باید تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل دریافت کنند.

به گزارش شفاآنلاین:آهن، کلسیم و ویتامین C مواد مغذی ضروری هستند که بدن شما به مقدار کم برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. اگر معقولانه غذا بخورید، همیشه می توانید از آنها به اندازه کافی استفاده کنید.

برای سالم ماندن، توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید:

هر روز حداقل پنج قسمت از انواع میوه و سبزیجات بخورید

   وعده های غذایی را بر اساس غذاهای نشاسته ای با فیبر بالا مانند سیب زمینی، برنج، نان یا پاستا قرار دهید

   لبنیات یا جایگزین های لبنی (مانند نوشیدنی های سویا) مصرف کنید

   مقداری حبوبات، لوبیا، ماهی، تخم مرغ، گوشت و پروتئین های دیگر بخورید

  روغن ها و چربی های غیر اشباع را انتخاب کرده و حتما آنها را به مقدار کم مصرف کنید

 مایعات فراوان بنوشید (حداقل شش تا هشت لیوان در روز)

وسوسه کم کردن مکمل‌های ویتامین می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. اما مصرف بیش از حد مکمل‌ها یا مصرف طولانی‌مدت آن‌ها در واقع می‌تواند مضر باشد.

با این حال، برخی مکمل‌های خاصی وجود دارد که وزارت بهداشت برای برخی از افراد در معرض خطر کمبود ویتامین توصیه می‌کند.

مکمل اسید فولیک در بارداری

ویتامین در بارداری

مدت‌هاست که به شدت توصیه می‌شود که هر خانم باردار یا زنانی که در تلاش برای بچه‌دار شدن هستند باید هر روز مکمل اسید فولیک ۴۰۰ میکروگرمی تا هفته ۱۲ بارداری مصرف کند.

این مکمل‌های اسید فولیک باید قبل از باردار شدن مصرف شوند. بنابراین، مهم است که قبل از توقف استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری یا اگر احتمال بارداری وجود دارد، مصرف آنها را شروع کنید.

اسید فولیک می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی، مانند اسپینا بیفیدا که در آن ستون فقرات و نخاع کودک به درستی در رحم رشد نمی کند، کمک کند.

فواید مکمل ویتامین D

ویتامین های مفید برای سلامت پوست کدام است؟

بسیاری از ما تمام ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید روی پوست خود و از طریق خوردن یک رژیم غذایی متعادل دریافت می کنیم.

اما در طول پاییز و زمستان، باید ویتامین D را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، زیرا خورشید به اندازه کافی قوی نیست که بدن شما بتواند آن را به اندازه کافی تولید کند.

از آنجایی که دریافت ویتامین D کافی از طریق غذا برای افراد سخت است، توصیه می شود که همه از جمله زنان باردار و شیرده باید به فکر مصرف مکمل ویتامین D به اندازه روزانه حاوی ۱۰ میکروگرم در طول پاییز و زمستان باشند.

نکات مهم در مورد مصرف مکمل ویتامین D

ویتامین D

برخی از ما بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین D هستیم و به همین دلیل توصیه می شود که مکمل های روزانه مصرف کنیم.

به شدت توصیه می شود که:

    افرادی که اغلب در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند، مثلا خانه نشین هستند، ضعیف هستند، در خانه نگهداری می شوند، یا اغلب لباس هایی می پوشند که بیشتر پوستشان را در بیرون از منزل می پوشانند، باید روزانه ۱۰ میکروگرم ویتامین D مکمل مصرف کنند.

    به نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند باید از بدو تولد روزانه ۸.۵ تا ۱۰ میکروگرم ویتامین D داده شود. و این حتی در صورتی است که مادر مکمل ویتامین D مصرف کند.

    به نوزادانی که روزانه ۵۰۰ میلی‌لیتر (تقریباً یک پیمانه) یا بیشتر شیر خشک مصرف می‌کنند، نباید مکمل ویتامین D داده شود، زیرا شیر خشک برای نوزادان با ویتامین D و سایر مواد مغذی غنی شده است.

    به تمام کودکان یک تا چهار ساله باید روزانه یک مکمل حاوی ۱۰ میکروگرم ویتامین D داده شود.

کودکان شش ماهه تا پنج ساله بهتر است دوز روزانه مکمل های حاوی ویتامین A ، C و D را مصرف کنند.

اگر بیماری یا عارضه جسمی خاصی دارید، پزشک ممکن است مکمل های خاصی را توصیه کند. به عنوان مثال، می توان برای درمان کم خونی فقر آهن برای شما آهن تجویز کند.

    برای خواندن بیشتر: همه چیز درباره ویتامین D ؛ از منابع و نشانه های کمبود تا مکمل های آن

هشدار در مورد قرص جوشان یا گازدار

قرص جوشان

مکمل‌های ویتامین‌ گازدار یا مسکن‌های جوشان به‌طور شگفت‌انگیزی می‌توانند حاوی ۱ گرم نمک در هر قرص باشند. به این ترتیب، عاقلانه است که به یک قرص بدون گاز تبدیل شود. اگر پزشک به شما توصیه کرد مصرف نمک خود را محدود کنید، بسیار محتاطانه است که حتما این کار را انجام دهید.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: