کد خبر: ۳۱۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022September 28
زنجبیل به عنوان نوعی ادویه تاثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات روده و معده افراد خواهد داشت.
شفاآنلاین>سلامت>زنجبیل نوعی ادویه است که در آشپزی بسیاری از غذا‌های آسیایی، دارو‌های گیاهی و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد و متخصصان طب هندی، زنجبیل را داروی جهانی می‌نامند. این ادویه  به عنوان مسکن و درمان برای اختلالات سلامتی هم مصرف می شود و گاهی مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

 به گزارش شفاآنلاین:محققان طب سنتی و طب ایرانی مدعی هستند که زنجبیل باعث کاهش درد‌های ذهنی می شود، مصرف ۲ گرم زنجبیل باعث کاهش دردهای ماهیچه‌ای ناشی از ورزش‌های مقاومتی و دویدن طولانی می شود. البته برخی ها با طعم تند زنجبیل مشکل دارند و نمی توانند به خوبی و با راحتی آن را مصرف کنند که در اینصورت باید آن را همراه غذا یا آب مصرف کنند یا متوجه طعمش در زمان خوردن نشوند.

خواص-زنجبیل-برای-معده

کمک به درد قاعدگی با مصرف زنجبیل 

مفنامیک اسید داروی ضد درد است که همانند زنجبیل عمل می کند؛ بنابراین بهتر است دردهای قاعدگی خود را با مصرف زنجبیل کاهش دهید. همچنین، مطابق برخی تحقیقات مصرف زنجبیل باعث بهبود درد آرتروز خواهد شد.  

زنجبیل از فعالیت بیش از حد اعصاب جلوگیری و با ممانعت از عملکرد سروتونین در بخش گوارشی، حالت تهوع، استفراغ ایجاد می‌کند و زنجبیل مسکنی غیر دارویی موثر برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری است. زنجبیل به حالت تهوع و استفراغ ناشی از عوارض جانبی شیمی درمانی کمک می‌کند.

چند نکته درباره مصرف زنجبیل

زنجبیل تاثیری بر حرکات کیسه صفرا نخواهد گذاشت و می‌تواند انتقال روده را در موش‌های دارای سندروم روده تحریک پذیر تنظیم کند.

زنجبیل باعث حفاظت از کبد خواهد شد و به همین علت مصرف آن در برخی افراد که دچار اختلالات کبدی هستند توصیه می شود و مصرف آن می‌تواند به دلیل مسمومیت کبد به بیماران سل کمک کند و باعث بهبود روند درمان آن ها شود.

مصرف زنجبیل به بیماری بدون الکلی وکبد چرب کمک خواهد کرد و درد آن ها را کاهش می دهد. 

اگر دو گرم زنجبیل را طی دوازده هفته به صورت منظم مصرف کنید به طور قابل توجهی چندین آنزیم کبد، سیتوکین التهابی و شاخص مقاومت انسولین را در مقایسه با دارو‌های دیگر کاهش  خواهد داد.

روغن زنجبیل از کبد در برابر بیماری کبد چرب غیر الکلی و بیماری‌های متابولیک مرتبط با رژیم چربی بالا در موش‌های چاق محافظت می‌کند، درمان با زنجبیل به کاهش فروکتوز و چربی‌های اشباع شده کبد و تری گلیسرید بالا در موش‌های صحرایی با عمل کردن از طریق سنسور کربوهیدرات عمل می‌کند.

621771

زنجبیل تازه، شربت زنجبیل و چای زنجبیل در بدن افراد باعث تولید گرما خواهد شد و به این صورت باعث خارج مواد سمی و زائد به صورت عرق از بدن فرد می شود. 

برای داشتن سیستم ایمنی قوی و سلامت اعضای بدن و آرامش ذهنی و همچنین برای پیشگیری از آلزایمر حتما مصرف زنجبیل را در برنامه غذایی خود قرار دهید و حتی تا میزان بسیار کم از آن استفاده کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: