کد خبر: ۳۱۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022September 28
برای فرزند میمان یا امین موقت برنامه‌هایی را داریم، البته برای اینکه این کار تسریع شود باید برخی از مجموعه‌های در این زمینه با ما همکاری داشته باشند، برخی از مجموعه‌ها در این زمینه نیز با ما همکاری خوبی دارند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه به صورت کلی متقاضیان فرزندخواندگی بیشتر تمایل به پذیرش دخترِ بچه دارند، گفت: برخی خانواده‌ها و برخی از خیرین در بحث پذیرش فرزندانی که دارای بیماری هستند، نقش بسیار مهمی داشته‌اند و امروز این کودکان نیز مانند سایر کودکان به فرزندخواندگی می‌روند و یا در هزینه‌های درمانی آن‌ها کمک می‌شود.
تمایل متقاضیان فرزندخواندگی به پذیرش کودکانِ دختر

 به گزارش شفاآنلاین:«سمانه زمانی» مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران درباره فرزندخواندگی کودکان دارای معلولیت گفت: به صورت کلی متقاضیان فرزندخواندگی بیشتر تمایل به دریافت دختربچه دارند.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها و برخی از خیرین در بحث پذیرش فرزندانی که دارای بیماری هستند، نقش بسیار مهمی داشته‌اند و امروز این کودکان نیز مانند سایر کودکان به فرزندخواندگی می‌روند و یا در هزینه‌های درمانی آن‌ها کمک می‌شود.

او درباره فرزند مهمان یا امین موقت ادامه داد: برای فرزند میمان یا امین موقت برنامه‌هایی را داریم، البته برای اینکه این کار تسریع شود باید برخی از مجموعه‌های در این زمینه با ما همکاری داشته باشند، برخی از مجموعه‌ها در این زمینه نیز با ما همکاری خوبی دارند اما این موضوعی نیست که صرفا بهزیستی بخواهد درباره آن تصمیم‌گیری کند و حتما نیازمند دستور قضایی نیز در این خصوص هستیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری بیشتر دستگاه‌ها این اتفاق هم تسریع شود، چراکه حتی کودک بتواند یک شب در آغوش خانواده و در یک فضای گرم خانواده باشد، بسیار خوب است.

زمانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه بهزیستی استان تهران برای کاهش یا جمع‌آوری مراکز کاهش آسیب گفت: تاکنون ابلاغ رسمی در خصوص جمع آوری مراکز کاهش آسیب نداشته‌ایم و مراکز کاهش آسیب در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در مراکز کاهش آسیب تصریح کرد: نگاه ما در مراکز کاهش آسیب، آموزشی و پیشگیرانه است و توانسته‌ایم به این اهداف‌مان برسیم و همین موضوع باعث استمرار فعالیت مراکز کاهش آسیب شده است. مراکز کاهش آسیب هم در پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و بیماری ایدز بسیار خوب عمل کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: