کد خبر: ۳۱۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - 2022September 25
مصرف قهوه به صورت مداوم می تواند به لاغری و کاهش وزن فرد کمک شایانی کند، البته طریقه استفاده از قهوه های مناسب لاغری هم بسیار حائز اهمیت است.

شفاآنلاین>سلامت>بعضی از تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف قهوه به طور منظم می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا در قهوه موادی وجود دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به ویژه در ناحیه دور شکم می شود و به این ترتیب فرد با مصرف روزانه آن می تواند به سرعت وزن کم کند. 

قهوه های لاغر کننده را بشناسید

انواع قهوه هایی که موجب لاغری می شوند به شرح زیر است :

قهوه  اسپرسو

به گزارش شفاآنلاین:قهوه ی اسپرسو، قهوه ای بسیار تلخ و تیره است که برای تهیه آن از میان دانه های قهوه ی آسیاب شده، آب داغ پر فشار را عبور می دهند. قهوه ی اسپرسو یک نوشیدنی کم کالری بوده و در هر 30 گرم، تقریبا 3 کالری دارد.

نوشیدن یک جرعه اسپرسوی حاوی کافئین قبل از ورزش، باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی و بهبود عملکرد ورزشی شده و باعث سوزاندن کالری بیشتر در هر تمرین می شود.

اسپرسو

نوشیدن اسپرسو، اشتهای شما را نیز کاهش دهد و کالری مصرفی در وعده ی غذایی بعدی و کل کالری مصرفی روزانه را کاهش می دهد.

مصرف کافئین اسپرسو سبب افزایش تولید گرما در بدن و باعث افزایش کالری سوزی می شود.

قهوه سبز

قهوه سبز به قهوه تفت داده نشده و خام و سبز رنگ می گویند. عنصر کلیدی موجود در قهوه سبز، یک ترکیب طبیعی بسیار مهم به نام اسید chlorogenic است که با آزاد کردن گلوکز در بدن و افزایش سوخت و ساز و یا سوزاندن چربی موجود در کبد و تبدیل آن به انرژی باعث کم شدن چربی ها می شود.

این ماده به سوختن چربی در شکم و اطراف کمر شما کمک فراوانی می کند و باعث می شود که بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید.

قهوه سبز

می توان قهوه سبز را به شکل کپسول مصرف نمود. ترکیب قهوه سبز با یک رژیم غذایی سالم و ‌ ورزش ‬ می تواند نتایج خود را بهبود بخشد.

اگر قهوه سبز بیش از اندازه مصرف شود نه تنها مفید نیست بلکه مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

قهوه گانودرما

قهوه گانودرما ترکیبی از پودر قهوه و پودر گانودرمای سرخ است و گزینه مناسبی برای طرفداران قهوه و کسانی که از طعم قهوه لذت می برند، می باشد.

گانودرما

مصرف قهوه گانودرما برای لاغری به این صورت است که باید هر روزه در دو نوبت صبح و عصر به طور مرتب مصرف شود و کم کم بعد از روز 14 اثرات آن مشخص خواهد شد.

قهوه عربیکا

قهوه عربیکا دارای دانه ها کوچک و رنگ روشنی بوده و کیفیت بالایی دارد و به عنوان خوش طعم ترین قهوه جهان شناخته می شوند. کافئین موجود در قهوه عربیکا به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

عربیکا

دلیل تاثیر قهوه بر لاغری و کاهش وزن

بنا به دلایلی که در ادامه ی این بخش از نمناک میخوانید، قهوه میتواند شما را در لاغری یاری کند.

کالری سوزی بیشتر با مصرف قهوه

مصرف قهوه می تواند باعث کالری سوزی بیشتر بدن شود. کافئین، افزایش سوخت و ساز بدن را در پی خواهد داشت و به طور خودکار وزن شما کاسته خواهد شد.

مصرف قهوه و تحریک چربی قهوه ای بدن

تحقیقات همچنین به این نتیجه رسیده است که قهوه، چربی قهوه ای موجود در بدن را تحریک می کند. چربی قهوه ای چربی است که بیشتر در قسمت گردن و شکم قرار گرفته است. این نوع چربی مسئول تولید گرما در بدن است. البته قهوه همچنین می تواند چربی های سفید را هم کاهش دهد اما نه به اندازه ی چربی قهوه ای.

مصرف قهوه و کاهش چاقی

چاقی و افسردگی با هم مرتبط هستند، افراد افسرده یا کم اشتها می شوند، یا بیش از اندازه غذا می خورند. کم تحرکی و انزوا طلبی آنها نیز باعث سوخته نشدن غذای مصرفی در بدن و تبدیل به چربی می گردد. نوشیدن قهوه باعث تغییر در مرکز دوپامین مغز و ایجاد احساس سرخوشی و شادی می شود و در بهبود خلق و خو و رفع افسردگی بسیار مفید است.

مصرف قهوه و پاکسازی بدن

قهوه مدر است و باعث افزایش دفع ادرار، دفع سموم از بدن و پاکسازی کبد و کلیه ها می شود. مصرف قهوه سبب می شود مواد سمی و نمک اضافی از بدن خارج شده و فرد کمتر مبتلا به انواع بیماری های مزمن و چاقی گردد.

افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف قهوه

کافئین موجود در قهوه به مبارزه با میکروب کمک می کند و حاوی آنتی اکسیدان است. یکی از علت هایی که قهوه باعث کاهش وزن می شود، این است که کالری، چربی و کلسترول ندارد، بلکه حاوی آنتی اکسیدان است که به افزایش سوخت و ساز کمک می کند. قهوه همچنین سیستم ایمنی را سالم و قوی نگه می دارد.

فعالیت بدنی بیشتر با مصرف قهوه

قهوه سیاه باعث می شود که شما فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید و انرژی بالاتری را احساس کنید و در نتیجه میزان وزن حاصل از آب را در بدن کاهش می دهد.

بهترین طریقه مصرف قهوه برای لاغری

برای اینکه از خواص قهوه برای لاغری و چربی سوزی استفاده نمایید، شما باید قهوه طبیعی را با آب مصرف کنید و هیچ طعم دهنده ای مثل شکر، کرم، خامه، شیر و غیره را به آن اضافه نکنید، زیرا همه این ها کالری دارند و هدف کاهش وزن را در شما به هم می ریزند.

قهوه های بسته بندی شده که سریع درست می شوند و در بازار به فروش می رسند، قهوه های خوبی نیستند زیرا حاوی مواد شیمیایی، نگهدارنده و مقدار زیادی شکر هستند و اثر آن ها فقط آسیب به بدن است.

برای کاهش وزن، باید چقدر قهوه مصرف کرد ؟

تحقیقات نشان می دهد که کافئین برای بدن مفید است. هنگامی که صحبت از قهوه سیاه می شود که هیچ کالری و چربی ندارد، می توانید آن را به صورت روزانه مصرف کنید اما مصرف آن نباید بیشتر از دو فنجان در طول روز باشد.

فواید قهوه در کوتاه مدت شامل:

کاهش اشتها، افزایش انرژی برای ورزش و افزایش سرعت سوخت و ساز است اما نوشیدن مقدار زیادی قهوه به اندازه بیش از دو فنجان، سالم محسوب نمی شود.

البته باید دقت کنید که صرفاً خوردن قهوه، باعث کاهش وزن نخواهد شد و در کنار آن باید ورزش کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید و پرخوری خود را کنترل کنید تا کاهش وزن اتفاق بیفتد.

درست است که قهوه به کاهش وزن کمک می کند و فواید زیادی برای بدن دارد اما باید مراقب میزان مصرف خود باشید زیرا مصرف قهوه زیاد و در طولانی مدت؛ عاملی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی خواهد بود.

مصرف بیش از حد قهوه باعث تحریک اعصاب، تهوع، گیجی، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان های بدن می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: