کد خبر: ۳۰۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 14
مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرد : از 363 دارویی که قرار بود در لیست داروهای طرح دارویار قرار بگیرد تنها 27 دارو مشمول این طرح شدند.
شفاآنلاین>سلامت>مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت در نشست خبری امروز ۲۳ مردادماه انجام شد، با بیان اینکه در حال حاضر یکی از ارکان اصلی جامعه سلامت در کنار امنیت است، گفت: بیمه سلامت با توجه به تکالیف قانونی به خصوص محدودیت منابع کارمهمی در زمینه تامین سلامت جامعه و به ویژه افراد کم برخوردار است که سه دهک پایین جامعه هستند به صورت صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند‌.

به گزارش شفاآنلاین:مدیرعامل بیمه سلامت، اظهار کرد: بسته بیماران مزمن مانند دیابت و فشار خون را در بسته‌های خود در نظر گرفته‌ایم.

وی در مورد طرح دارویاری نیز گفت: دولت علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و .. این طرح را آغاز کرده و ممکن است نگرانی‌هایی در این رابطه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرار بود۳۶۶ قلم داروهای ضروری و کم عارضه در طرح دارویار تحت پوشش قرار بگیرند، گفت: در حال حاضر تنها ۲۷ قلم دارو مشمول شده‌اند.

وی ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان از ابتدای این طرح اختصاص داده شده است و توانسته‌ایم پرداخت‌های به‌روزی داشته باشیم.

ناصحی یادآور شد: بودجه دارویار افزون بر بودجه سنواتی است است که بخشی از آن پرداخت شده و بخش دیگری نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل بیمه سلامت در ادامه با اشاره به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز اظهار کرد: ۵ هزار میلیارد تومان برای این امر پیش‌بینی شده که پس از تصویب اختصاص خواهد شد.

به گفته وی افراد تحت پوشش بهزیستی،  اتباع خارجی،  خانواده زندانیان،  کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه هستند و خدمت در قالب بیمه دریافت می‌کنند.

او افزود: اقدامات بیمه سلامت با ۲۰ هزار میلیارد تومان کمتر از بودجه مصوب  به پیش رفته است. ساکنان مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

ناصحی ادامه داد: تا کنون  ۸۱۲ هزار نفر  در حاشیه شهرها را بیمه شده‌اند. با منابع شش هزار میلیارد تومانی سه دهک پایین را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درآمده و بیش از شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

او افزود: در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و فعلا خدمت رایگان به افراد در بخش دولتی است و در آینده پوشش هزینه در بخش سرپایی خصوصی انجام می شود.

ناصحی گفت: در مراکز دولتی سقف پوشش را برداشته تا استفاده بهینه از طرح دارویار انجام شود.

وی با بیان اینکه مابه تفاوت ارز دارو نیز به بیمه‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: داروهای اوتیسم نباید افزایش قیمت داشته باشند. همه این موارد تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: در نسخه نویسی الکترونیکی اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله ساماندهی ارز دارویی انجام و با این سامانه‌ها قابلیت اجرایی دارد.

او گفت: مطالبات تمام موسسات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی تا پایان خرداد ماه و داروخانه‌ها تا تیرماه پرداخت شده است و ۱۸ ماه است که پرداختی‌ها به روز انجام می‌شود.  

او گفت: صندوق بیماران خاص در مراحل پایانی و انجام ابلاغ آن است. توانبخشی و معلولان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی افزود: ۲۹ بیماری صعب‌العلاج برای پوشش در نظر گرفته شده است که پس از ابلاغ اقدامات لازم انجام می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: