کد خبر: ۳۰۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 14
اگر افراد جامعه توانمند شوند سلامت، مطالبه همگانی خواهد شد. بنابراین توانمندسازی محیط های اجتماعی مثل مدارس، ادارات و محل کار افراد به این پیشرفت کمک زیادی می کند. در محلات چون همه به هم نزدیک تر هستند می توانند مشارکت بهتر و قوی تری را رقم بزنند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون همگانی که با کمک گرفتن از مردم و سازمان های مختلف مردمی اجرا شد، یک انقلاب در توسعه مشارکت اجتماعی بود.

 به گزارش شفاآنلاین:کمال حیدری با بیان این مطلب در اولین همایش کشوری «ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی» در تالار شمس، اظهار داشت: برای توسعه مشارکت های اجتماعی باید تمام ظرفیت ها همچون بسیج، هلال احمر، شهرداری ها، سازمان های مردم نهاد و محلات را پای کار بیاوریم که این کار در طرح شهید سلیمانی به خوبی انجام شد.

وی با بیان این که سلامت محلات و محله محوری در توسعه مشارکت اجتماعی نقش بسیار زیادی دارد، افزود: بعد از جنگ هیچ وقت مشارکت اجتماعی به اندازه مشارکت اجتماعی، پاندمی کرونا بالا نبود. در این پاندمی همه برای سلامتِ هم وارد میدان شدند و انرژی گذاشتند و نشان دادند با افزایش مشارکت چقدر خوب می توان کارها را پیش برد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: مشکلات سلامت روز به روز پیچیده تر می شود و نیاز به مشارکت اجتماعی در این عرصه نیز هر روز بیشتر احساس می شود. مسائل جدیدی مثل گرد و غبار، آلودگی زمین و هوا و شیوه زندگی با توسعه مشارکت اجتماعی در سلامت قابل رسیدگی است. اگر آرزوی کشورها توسعه است، سلامت در محوریت این توسعه قرار دارد.

محلات مشارکت قوی تری رقم می زنند

حیدری ادامه داد: اگر افراد جامعه توانمند شوند سلامت، مطالبه همگانی خواهد شد. بنابراین توانمندسازی محیط های اجتماعی مثل مدارس، ادارات و محل کار افراد به این پیشرفت کمک زیادی می کند. در محلات چون همه به هم نزدیک تر هستند می توانند مشارکت بهتر و قوی تری را رقم بزنند.

وی با بیان این که با وجود مشارکت خوبی که در برنامه ها با وزارت آموزش و پرورش داریم، متاسفانه از دوره دوازده ساله تحصیل و مدرسه برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت در دانش آموزان به خوبی بهره نمی گیریم، افزود: آموزش و توانمندسازی دانش آموزان در کنار مسایلی مانند توجه به تغذیه صحیح آنان در بوفه مدارس، ارتقای سلامت جامعه را در پی دارد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در بحث کمیت زندگی شاهد رشد چشمگیر سن امید به زندگی در افراد جامعه هستیم و اکنون باید تلاش خود را به ارتقای کیفیت زندگی معطوف کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: