کد خبر: ۳۰۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 14
بیمه تأمین اجتماعی مقداری به لحاظ زمانی عقب است که دلیل آنهم بدهی‌های قبلی آن به داروخانه‌ها است که ارتباطی به طرح دارویار ندارد.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر قرارگاه اصلاح سیاست‌های ارزی دارو با بیان اینکه طرح دارویار در حال حاضر تنها برای داروهای تولید داخل اجرا می‌شود، گفت: داروهای وارداتی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی همچنان مشمول ارز دولتی می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین:«حیدر محمدی» دبیر قرارگاه اصلاح سیاست‌های ارزی دارو در پاسخ به این موضوع که شائبه‌هایی مبنی بر اینکه بیمه‌های پایه و از جمله تأمین اجتماعی هنوز نتوانسته‌اند به تعهدات خود در طرح دارویار عمل کنند، گفت: این موضوع صحت ندارد و بیمه‌ها در حال حاضر پول داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنند. سازمان برنامه و بودجه نیز در حال حاضر 4 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و در حال حاضر مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها در حال انجام است، گفت: بیمه تأمین اجتماعی مقداری به لحاظ زمانی عقب است که دلیل آنهم بدهی‌های قبلی آن به داروخانه‌ها است که ارتباطی به طرح دارویار ندارد.

محمدی یادآور شد: کل عدد برای طرح دارویار 73 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به 4 هزار میلیارد تومانی که سازمان برنامه و بودجه در اختیار بیمه‌ها گذاشته است، بیمه سلامت از این طریق توانسته است تمامی مطالبات داروخانه‌ها را برای طرح دارویار تسویه کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز در حال انجام این کار است. الان بیمه‌ها بودجه دارند و می‌توانند این کار انجام دهند.

محمدی یادآور شد: طرح دارویار در حال حاضر برای داروهای تولید داخل اجرا شده است و هنوز برای داروهای خارجی و وارداتی، شیرخشک، تجهیزات پزشکی اجرا نشده است.

وی در مورد زمان اجرای آن نیز گفت: برای اجرای این طرح باید دستورات لازم صادر شود، اما به ما گفته‌اند فعلا اجرای این طرح را برای داروهای وارداتی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی اجرا نکنیم و ارز دولتی همچنان به آنها اختصاص داده شود تا ستاد تنظیم بازار و هیئت دولت نیز اجرای آن را برای این گروه مصوب کند.

محمدی یادآور شد: علاوه بر بیمه‌های پایه، بیمه‌های تکمیلی نیز می‌توانند پای کار بیایند، اما علی‌رغم درخواست هنوز پاسخی به طرح دارویار داده نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: