کد خبر: ۳۰۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 14
بورس تهران هفته گذشته شاهد روندی متفاوت از رفتار معامله‌گران بود. سرمایه‌گذاران که در‌ ماه‌های گذشته اقبال چندانی برای بازگشت به بازار سهام از خود نشان نداده بودند، در سومین هفته از مردادماه تا حدودی تغییر رویه دادند.
شفاآنلاین>سلامت>بورس تهران هفته گذشته شاهد روندی متفاوت از رفتار معامله‌گران بود. سرمایه‌گذاران که در‌ ماه‌های گذشته اقبال چندانی برای بازگشت به بازار سهام از خود نشان نداده بودند، در سومین هفته از مردادماه تا حدودی تغییر رویه دادند.
 
به گزارش شفاآنلاین:دلسردی فعالان بورسی نسبت به مسیریابی قیمت‌ها در بازار سهام در حالی به خروج پرسرعت سهامداران خرد و حقیقی‌ها از جریان دادو‌ستدها انجامیده است که برخی گمانه‌زنی‌ها بازگشت شاخص‌کل این بازار به ریل تعادلی را در گرو چند محرک قدرتمند ارزیابی می‌کنند. حرکت اصلاحی قیمت سهام که از اواسط اردیبهشت‌ماه سمت و سوی جدی به خود گرفته است، همگام با آغاز نشست‌های هسته‌‌‌‌‌‌ای وین، استراتژی معامله‌گران را نیز با تغییراتی مواجه کرد. به گفته برخی تحلیلگران اثرات اتفاق فوق در ردپای کاهش سرعت خروج پول به بازار سرمایه نمایان است به‌طوری‌که در هفته گذشته خروج پول حقیقی بعد از ۱۲‌هفته در کمترین سطح خود قرار گرفت، اما از آنجا که آخرین دور از رفت و آمدهای برجامی نیز همانند دوره‌های قبل از آن نتایج مشخصی در بر نداشت، در ادامه ممکن است بازارهای دارایی نیز طی روزهای آینده شروعی غیر‌قابل‌انتظار را از خود به نمایش بگذارند.

فارغ از اثرگذاری این متغیر بر روند دادوستدهای بورسی، اغلب تحلیلگران بازار سرمایه ‌بر این باورند که قرارگرفتن سطوح قیمتی سهام در محدوده‌های فعلی، خود به تنهایی می‌‌‌‌‌‌‌تواند ترمز افت شاخص‌‌‌‌‌‌کل بورس را بکشد. وضعیت معاملات بازارسهام در هفته‌های اخیر به‌قدری پیچیده شده که کمتر کسی فکرش را می‌کرد سرمایه‌گذاران در فضای بیم و امید و دوراهی ماندن یا نماندن در این بازار در عین احتیاط ریسک مجدد به خرج دهند. بازیگران بازارسهام روز گذشته شروعی توفانی داشتند و توانستند با قدرت تمام پرونده نخستین روز از هفته معاملاتی جاری را با صعود به ارتفاعات بالاتر ببندد. افزایش بیش از ۱۸‌هزار واحدی نماگر بازار سهام و قرارگرفتن آن در محدوده ۴۶۷/ ۱میلیون واحدی آیا می‌تواند دلیلی بر پایان اصلاح اخیر قیمت‌ها در بازار باشد؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: