کد خبر: ۳۰۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 06
دلایلی که باعث ایجاد حلقه های تیره دور چشمان کودکان می شودممکن است علت بیماری باشد یا در اثر نازک بودن پوست ایجاد شود.
شفاآنلاین>سلامت>سیاهی زیر چشم در بزرگسالان شایع است اما می تواند در کودکان نیز ظاهر شود. دلایل مختلفی باعث به وجود آمدن این حلقه های سیاه می شود؛ به عنوان مثال، اگر پوست زیر چشم نازک تر از حد معمول شود، ممکن است برخی از حلقه های تیره روی آن ایجاد شود. در نتیجه رگ های خونی زیر چشم آشکار می شوند و ظاهری تیره ایجاد می کنند.

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم کودک می شود؟

به گزارش شفاآنلاین:دلیل ظاهر شدن حلقه های تیره سایه ای زیر چشم کودک شما می تواند یکی از موارد زیر باشد:

گرفتگی بینی

هنگامی که بینی مسدود می شود، باعث می شود سیاهرگ های اطراف بینی بزرگتر و تیره تر شوند. انسداد بینی می تواند ناشی از سرماخوردگی یا آلرژی باشد. اگر پوست اطراف چشم کودکتان تیره‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد و مشکل احتقان بینی دارد، می‌تواند با سرماخوردگی و آلرژی مرتبط باشد. با این حال، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

ژنتیک

اگر زیر چشم خود حلقه های تیره دارید ، احتمال ابتلای فرزندتان به آن زیاد است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که به جز ظاهر شدن رنگ پوست تیره زیر چشم، هیچ علامت ظاهری دیگری نداشته باشید.

آسم

سیاهی زیر چشم کودک نیز می تواند در نتیجه انسداد و باریک شدن لوله هایی باشد که هوا را به داخل و خارج از ریه ها منتقل می کنند. این انسداد و باریک شدن مترادف با آسم است.

کمبود خواب کافی

اگر کودک شما به خوبی استراحت نکرده باشد، ممکن است حلقه های تیره زیر چشم کودک شما نیز ظاهر شود. خواب ناکافی یا اختلال در الگوی خواب نیز می تواند یکی از عوامل موثر باشد. بنابراین ضروری است که کودک شما هر شب به اندازه کافی بخوابد.

آلرژی

هنگامی که گرد و غبار وارد چشم می شود، ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. چنین واکنشی می تواند باعث عطسه، آبریزش بینی، آبریزش چشم و سیاهی زیر چشم شود.

کم آبی بدن

اگر کودک شما آب کافی مصرف نکند، پوست او نازک تر می شود تغییرات ممکن است در اطراف چشم آنها قابل مشاهده باشد، جایی که رنگ تیره تشکیل می شود. این پدیده تا حدی به دلیل قرار گرفتن در معرض رگ های خونی زیر پوست نازک چشم است.

گردش خون ضعیف

پوست اطراف چشم ظریف است. به این ترتیب، رگ های خونی حامل خون بدون اکسیژن از پوست نسبت به سایر مکان ها به سطح نزدیک تر هستند. خونی که از اکسیژن تهی می‌شود به رنگ آبی متمایل می‌شود. در نتیجه ممکن است زیر پوست به شکل تیره خود را نشان دهد.

کم خونی

کم خونی زمانی رخ می دهد که آهن کافی در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد. فرزندتان را تشویق کنید که بیشتر از غذاهای غنی از آهن استفاده کند.

غذاهای شور

مصرف غذاهای حاوی نمک بیش از حد باعث احتباس مایعات زیر چشم می شود. این می تواند باعث تغییر رنگ و تورم خفیف شود که به صورت کیسه های زیر چشم ظاهر می شود.

نوروبلاستوما

یک جهش ژنی باعث ایجاد این سرطان در سلول های عصبی می شود. در برخی موارد، نوروبلاستوما می تواند باعث سیاهی دور چشم کودک شما شود.

رنگدانه

کودکانی که پوست روشن دارند بیشتر در معرض سیاهی دور چشم هستند. باز هم، این را می توان به نازکی پوست اطراف چشم مربوط کرد که باعث می شود رگ های خونی در پوست های روشن بیشتر از پوست های تیره نشان داده شوند.

قرار گرفتن در معرض آفتاب

پوست اطراف چشم ممکن است بیشتر از پوست اطراف تغییر رنگ دهد زیرا حساس تر است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز ممکن است باعث شود بدن ملانین بیشتری تولید کند و باعث ایجاد رنگدانه زیر چشم شود.

چه کمبودی باعث سیاهی حلقه می شود؟

اگر کودک شما اهل غذا خوردن است، ممکن است عادت داشته باشد که مصرف برخی غذاها را نسبت به غذاهای دیگر انتخاب کند. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، هویج و کلم حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند که سلامت چشم را بهبود می بخشد. اگر کودک شما از چنین غذاهایی اجتناب کند، ممکن است دچار کمبودهایی مانند کمبود ویتامین A شود .

کمبود ویتامین A ممکن است منجر به تشکیل حلقه های سیاه زیر چشم کودک شما شود. بسیار مهم است که از عادات غذایی روزانه کودک خود آگاه باشید. این تنها راه برای اطمینان از دریافت میوه ها و سبزیجات کافی است که نه تنها سرشار از ویتامین A هستند، بلکه سایر مواد مغذی ضروری را نیز دارند.

از آنها بخواهید هندوانه، خیار، انواع توت ها، گوجه فرنگی و غیره بخورند. همچنین، افزودن سایر مواد غذایی حاوی مواد معدنی مانند جگر، کلم بروکسل و اسفناج به رژیم غذایی کودک شما ممکن است به سایر مسائل مانند گردش خون کمک کند و به کاهش ظاهر کمک کند. عروق خونی زیر پوست

چگونه حلقه های تیره زیر چشم کودک خود را درمان کنیم؟

سیاهی دور چشم خود به خود از بین می رود و ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد. در برخی موارد، تغییرات ساده در سبک زندگی کودک شما برای ایجاد یک تغییر پایدار کافی است. می توانید سعی کنید:

  • تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید. اگر کمبود تغذیه ای باعث سیاهی دور چشم می شود، می توانید برای اطمینان از مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی، رژیم غذایی خود را تغییر دهید.
  • به آنها کمک کنید تا خواب خوبی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که کودک شما به اندازه کافی استراحت می کند.
  • رفع گرفتگی بینی. اگر آلرژی دلیل سیاهی دور چشم است، به حذف ماده حساسیت زا فکر کنید.
  • کودک خود را هیدراته نگه دارید اطمینان حاصل کنید که کودک شما آب کافی در خانه و مدرسه مصرف می کند.
  • مصرف غذاهای شور را کاهش دهید .
  • به دنبال مشاوره پزشکی باشید.سلامت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: