کد خبر: ۳۰۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022June 27
شفاآنلاین>اجتماعی>نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، گفت: دولت در برکناری مسببین وضع موجود چندان موفق نبود. به صورت مثال در راس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فردی نا موفق با عملکردی بسیار ضعیف حضور دارد، اهالی شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب از وضعیت بخش درمان بشدت ناراضی هستند.

به گزارش شفاآنلاین:سیداحمد رسولی نژاد در نشست علنی ( یکشنبه 5 تیرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه ، گفت: از رئیس جمهور به منظور مبارزه بی وقفه و همراه با موفقیت در مبارزه با بیماری منحوس کرونا، رشد چشمگیر ارتباطات سیاسی، تجارت با همسایگان، آسیای میانه و آسیایی و همچنین وصول بخش قابل توجهی از مطالبات ارزی، عدم استقراض از بانک مرکزی، جبران بخش عمده‌ای از کسری بودجه، پرداخت بدهی‌های دولت سابق به اشخاص، هر ماه تا 12 هزار میلیارد تومان پرداخت به دلیل سررسید اوراق و ده‌ها اقدام مفید و مثبت دیگر تشکر می‌کنم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت در برکناری مسببین وضع موجود چندان موفق نبود، به صورت مثال در راس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فردی نا موفق با عملکردی بسیار ضعیف حضور دارد، اهالی شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب از وضعیت بخش درمان بشدت ناراضی هستند. جابجایی اعتبارات، عدم نظارت بر زیر مجموعه خود، حفظ برخی از مدیران ضعیف و ناکارآمد به صورت مشخص رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند که بیش از 2 سال است به طور مکرر از دکتر زالی درخواست کرده ام وی را عوض کند و وعده این هفته و آن هفته را می‌دهد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: بیمارستان سوم شعبان از امکانات کامل برخوردار نیست ، علی رغم موافقت با افزایش تخت‌های این بیمارستان تا 150 تخت توسط وزارت بهداشت و درمان تا کنون اقدامی انجام نشده است، با این وجود تنها بیمارستان شرق استان تهران است که از شهرستان‌های پردیس، رودهن، بومهن، آبعلی، آبسرد ، کیلان و ده‌ها روستا به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. نحوه اداره و خدمات رسانی آن سبب نارضایتی شدید اهالی شهرستان دماوند شده است.

وی افزود: یکی دیگر از نمونه‌های ناکارآمدی رئیس دانشگاه بکارگیری پیمانکارانی است که اشتهار به فساد مالی دارند و با وجود تخصیص اعتبارات کم کار و تنبل هستند و کند کار می‌کنند. در دانشگاه مطرح است که وزیر بهداشت و درمان موافق تغییر آقای دکتر زالی است اما رئیس دفتر رئیس جمهور اجازه نمی‌دهد، اگر چنین مطلبی صحیح است به رئیس دفتر خود تذکر جدی بدهید تا از دخالت پرهیز کند زیرا بحث جان صدها هزار نفر در میان است.

رسولی نژاد تصریح کرد: میلیون‌ها مسافر سالانه از محور فیروزکوه عبور می‌کنند، حوزه انتخابیه اینجانب نقطه اتصال سه استان مهم تهران، مازندران و سمنان است، جاده‌های حادثه خیز بین استانی متعددی داریم مانند جاده آبسرد-کیلان-ایوانکی، جاده فیروزکوه به سمنان، جاده بادان تبدیل به قتلگاه شده اند البته در سال جاری با موافقت وزیر راه و شهرسازی اعتبارات خوبی برا دو جاده بین استانی و اصلی تخصیص داده شده است که باید آقای قاسمی دستور دهد نسبت به تجهیز کارگاه و تعریض دو جاده مذکور اقدام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: با توجه به تصویب پروژه بسیار مهم جاده کمربندی جنوبی گیلاوند دماوند وزیر و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دستور دهند تا مطالعات در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد و به زودی شاهد شروع عملیات اجرایی باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: با ضعف مدیریت رئیس دانشگاه و رئیس بیمارستان مذکور چه کسی پاسخگو جان‌هایی است که از دست می‌روند و چه کسی پاسخگوی خانواده‌های عزادار است، مبادا همچون برخی از دولت‌های گذشته به ویژه رئیس دولت‌های پنجم و ششم دخالت در امور غیر مرتبط از اعضای دفتر شروع و به اعضای خانواده ختم شود.

این نماینده مردم در مجلس  یازدهم، ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور خطاب اینجانب به شما است، چندین بار به رئیس دفتر و وزیر بهداشت و درمان تذکر داده ام اما به نتیجه نرسیده‌ام، امروز به شما اعلام می‌کنم راسا ورود کنید یا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را عزل کنید و یا مسئولیت شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های حوزه انتخابیه اینجانب را به یکی از دو دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران واگذار کنید، منتظر اقدام انقلابی و قاطع شما هستم.

وی، افزود: در برخی از وزارتخانه‌ها چه می‌گذرد؟ در وزارت خانه جهاد کشاورزی اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد گزارش‌های متعددی از تخلفات سازمان تعاون روستایی و برخی از معاونت‌های آن وزارتخانه مطرح است، مراجع قضائی و امنیتی با سرعت ورود کرده و مجلس و کمیسیون تخصصی به وظیفه نظارتی خود با جدیت و قاطعیت عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس، عنوان کرد: خبرگزاری فارس روز گذشته خبری را منتشر کرد که دو نفر از نمایندگان استیضاح کننده امتیازات خاصی را از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌اند وزیر مخالفت کرده و نمایندگان وزیر را استیضاح کرده اند، این موضوع وهن مجلس است. آقای وزیر و یا خبرگزاری فارس شفاف‌سازی کنند زیرا کل استیضاح کنندگان و به شکلی کل نمایندگان زیر سوال می‌روند، رئیس مجلس، اعضای هیات رئیسه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شان و حیثیت مجلس دفاع کنند.

رسولی نژاد خطاب به رئیس جمهور، عنوان کرد: در خبرها آمده بود که چند هزار کامیون‌دار بعضا خانه‌ها، زیورآلات همسران و فرش زیر پای خود را فروخته‌اند و اقدام به خرید کامیون از خارج کرده‌اند و با بی‌تدبیری و بی‌توجهی دولت قبل مشکل آنها تاکنون برطرف نشده، در حال حاضر در زیر مجموعه وزارت راه به آنها اعلام شده است در قبال کامیون اسقاطی اجازه شماره گذاری کامیون‌های خریداری شده داده می‌شود. به نظر می‌رسد عده‌ای از قبل با استفاده از رانت اطلاعاتی کامیون‌های اسقاطی را 300 میلیون تومان خریداری کرده و قصد دارند با قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش برسانند که مشکوک است.

وی افزود: درخواست دارم بازرسی ریاست جمهور در اسرع وقت به این موضوع ورود کند زیرا احتمال تبانی و همدستی وجود دارد. دستور دهید مشکلات کامیون داران زحمت کش مذکور به دور از هرگونه کاغذ بازی، اتلاف وقف و ایجاد نارضایتی به زودی بر طرف شود.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه از چند ماه قبل مطرح بود که دولت تا پایان خرداد 1401 لایحه هماهنگ سازی نظام پرداخت‌ها به بازنشستگان و کارکنان دولت را تقدیم مجلس کند اما خبری نشد، ادامه داد: بین معدود بازنشستگان و کارکنان بازنشسته و شاغل در شرکت‌های دولتی و برخی وزارتخانه‌‍‌ها با سایر بازنشستگان و کارمندان تفاوت چشمگیری وجود دارد که باعث نارضاینتی شدید در بین بازنشستگان و شاغلان سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی شده است. باید برای رفع این نارضایتی اقدام عاجل صورت بگیرد.خانه ملت

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
0
دمش گرم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: